Jump to content

Litt på sidelinja.

Kotnes

Recommended Posts

Matrosen mønstrer av og trenger en moped. Matrosen er min 16 år gamle sønn. Vi kan bytte med en 2000 mod Yam 300 S gummibåt uten motor eller kjøpe en moped for kontanter. Må være en sånn offroader så han kan kjøre på jordet også. Ring meg på 99774444 eller svar her. Er det flere som mister mannskap når podene kommer i mopedalderen eller har dette bare rammet meg. Isåfall, mønstrer de på igjen etter en stund eller blir de borte.

Kroppen har passert 50 men ikke hue.

vi har en Tempo Sachs RE tilsalgs.

Den er / var helt i orden sist den var i bruk.

Offroad type, store dekk 4 gir, har også hjelm

Kjørt av 2 jenter, fra 16-18 år. Brukt lite siste 7 år, maks 1 ggr pr år

Støver ned og tar plass.

Bagasjekasse og hjelm kan medfølge

Står i Nittedal

ser sånn ut i fasongen men vår er mer sliten og RØD

Bilde

Bytte er interessant, flere båter er det alltids plass til   :smiley::lol:

Dessuten ønsker far seg en større jolle

gi et pip på IM om det er interessant

Suzuki

No boat needed..

Er det flere som mister mannskap når podene kommer i mopedalderen eller har dette bare rammet meg.  

Nei det rammer nok alle  - når guttene blir 16 så er det mopeder og jenter og sånt og for jentene blir det enten hester eller gutter og sånt som blir det toneangivende. Det er ikke lenge siden vi var full båt, nå er vi bare to igjen.

Ser ut at det kommer her også: scooteren ble tatt i bruk 3.9., før var det jolla med 9.9+.

HEldigvis har vi en igjen på 12.

Håper det retter seg med noen variasjoner om noen få år.

P.S. Men det er han som mønstrer av som insisterer at neste båt må ha separate akterkabiner for både seg selv og broren :smiley:

Dette er ikke noe ukjent fenomen.

En Pioner junior med vindskjerm og 10hk ble redningen for et par sesonger men så var det slutt.   :smiley:

Båten ble byttet med en Yamaha DT og de gangene poden var med var det klage på at motoren på rubberducken, en 5hk, var for liten.

Poden er nå 30 så det har roet seg. :wink: verre er det med opphavet.

Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500

Vårt prosjekt:

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046

Hjemmeside:

www.GudrunogTrond.com

Er også på jakt etter moped. Matrosen har nettopp fått mopedlappen. Tror vi går for scootertype med automatgir men vet ikke hva det lønner seg å satse på. Et poeng er at den må være så stor som mulig.

Mannskapet mønstret av i våres og der ble det Scooter. Kjøpte en Kymco som vår datter er svert fornøyd med toppfart ca 80 km skivebremser etc synes dette var et godt kjøp. Men nå er det bil lappen som står for tur, så nå må en se etter en brukbar bruktbil

Husker fra egen ungdomstid at det var populært blandt venner når "gamlingane" hadde andre gjøremål og båten ble stilt til disposisjon. Dessuten er de fleste som vokser opp med båt angrepet av båtbasillen og anskaffer gjerne egen båt før eller senere.

Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! :smiley:

Er snart 16, og har både båt og moped. Før hadde eg båt som kun var min, men nå har eg spleisa med pappa på større båt. Er mykje meir inntressert i båt enn moped.

Til neste sommer har eg og et par komerater planlagt langtur ut fjorden, og den gleder vi alle oss til! Dessuten var det stas å komme med eigen båt forbi badestrendene i sommer!

Trur eg og kamerater har brukt båten mykje meir enn kva resten av familien har gjort!

Og i dag kom båten på land og eg er allereide halvferdige med vasken. Har store planer med båten i vinter. Men, mopeden står som regel i garasjen.

Og så ble Kotnes eier av en pent brukt moped, mens vi ble eiere av en pent brukt gummibåt.

Hmm - kan snart ta opp konkurransen med Dilla, 5 båter på 3 år.  - Som min frue sier,

nå får det være nok..... :cheers:  :wink:

Jada jada   - kanskje jeg må selge en gummibåt ?

Suzuki - som egentlig skulle selge mopeden for å få plassen til lagring av ting

og som endte opp med enda flere ting... :headbang:

No boat needed..

Mopeden er nå hjemme i garagen og etter 2 tråkk var motoren i gang. Poden er overglad og det blir full vask imorgen. Jeg får nok ikke noe hjelp til vask av båt dette året da guttungen har mønstret av. Takk til deg Suzuki for bytte.

Kroppen har passert 50 men ikke hue.

Piaggio NRG E=MC2,rundt 3 aar gammel.Hysterisk blodtrimmet :nono:Den gjor 90 som et skudd.Automat gearet scooter.Ca 16000 kr.Kan skaffes hvis noen er interessert.Den staar

i Oslo og har trillet rundt 3000 km og er kun voksenkjort.

Hvis noen sender IM om denn inkluder mail adressa.Er paa reisefot og er ikke innom her

hver dag. :sad:

Hei.

Siden vi nå er langt på land, vil jeg gjerne komme med et lite ønske. Jeg ønsker meg en 125cc Lambretta Scooter 1965 (eller deromkring) scooter.

Da jeg gikk på ingeniørhøyskolen, dengang teknisk skole og var nygift (har byttet kone siden da), hadde jeg en Lambretta 125cc scooter. Turkis farge med knall røde sidedeksler. Minnene står i kø fra den tiden. Kjørte til "teknikken" godt kledd uten å bli våt hjemme i Stavanger.

Hadde kjempefin tur Sørnorge rundt der vi som 20 åringer ble bedt om legitimasjon før fikk fikk leie rom (en måtte være gift for å "sove" sammen da) osv.

Så nå begynner nostalgien å bli påtrengende. Det er vel ikke en eller annen av dere som skulle ha en slik gammel 2-hjuls doning gjemt i garasjen? Da ville den ha det mye bedre hos meg!

Bilde

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Har faktisk fått meg moped jeg også.

Et mekkeobjekt som snart er på veien. En Suzuki ts50x med 11hk trimsett.

Jeg er kanskje litt for gammel(31) for sånn moro men alikevel. :sailing:

Er det noen her på baatplassen.no som har noe deler liggende?

Trenger instrumentet (speedometer/turteller).

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...