lano2 Startet 12.August.2006 Del på Facebook Startet 12.August.2006 Hørte rykter om at Grimstad's store sykkelsønn hadde testet sammenleggbare sykler i et eller annet båtblad. Noen som vet hva som ble best i test ? ( Og hvilket blad testen stod i ) Sitér dette innlegget Link to post
hymer Svart 12.August.2006 Del på Facebook Svart 12.August.2006 (redigert) Har kjøpt sammenleggbare sykler, og har kommet frem til følgende: 20 tommers hjul gir en stabilere sykkel med mye større "sykkelkomfort" enn 16 tommers hjul. Ulempen er selfølgelig at de også er litt større når de er slått sammen. Invendige gir fører til mindre skit og olje enn utvendige gir, men er dyrere. En bag å pakke sykkelen ned i gjør lasting/lossing og stuing mye enklere. I høysesongen, når man ligger som 4-5 båt utenpå, blir ikke syklene brukt så mye som man hadde tenkt Redigert 12.August.2006 av hymer (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 12.August.2006 Del på Facebook Svart 12.August.2006 Dag Otto Lauritzen, tidligere etappevinner er den som har foretatt testen. Mener å ha sett artikkelen i Seilmagasinet/Juni??? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 12.August.2006 Del på Facebook Svart 12.August.2006 Om du skal ha plass til syklene i den trange båten din Lano2 vil jeg anbefale noe med små hjul - maks 8" hjul. Hadde du hatt en båt med skikkelig lagringsplass - Bavaria for eksempel - da kunne du nok fått plass til en slik sammenleggbar offroad sykkels som var Dag Ottos favoritt. Sitér dette innlegget Link to post
lano2 Svart 12.August.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.August.2006 Prøver du å smitte meg med 3 fot sjuken, så er det umulig. Til og med i Aug. nå, så er havnene på østkysten av Danmark rimelig trange og fulle ! 35 fot er mer enn nok for oss. Til og med en ekstra lugar til Tuborg'en, samt et stort sturom !! Mine,dine og våre barn tenker jeg hver gang jeg ser en stoor Bavaria . Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 12.August.2006 Del på Facebook Svart 12.August.2006 Testen står i Vi Menn Båt. Men de har ikke med den som antakelig er bestselger. Biltema-varianten. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Sigurd Svart 12.August.2006 Del på Facebook Svart 12.August.2006 Vet ikke om de har testet sykler fra Maritim, men vi har et par sesongers positiv erfaring med Dahon kjøpt der. 20 tommers felg og 3 gir. Stuer dem vekk i en bag når de ikke er i bruk. Jeg ville ikke satse på noe mindre en 20 tommer hjul var jeg deg. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtummel Svart 14.August.2006 Del på Facebook Svart 14.August.2006 Jeg har en sammenleggbar Montague-sykkel som jeg er veldig fornøyd med. Den finnes i flere prisklasser, men det er en fordel med skivebrems på forjulet når den skal pakkes opp og ned. Fikk god omtale i Jakt og Fiske for et par år siden. Distributør i Nord-Europa er danske North Sport som sikkert kan svare på hvem som selger disse syklene i Norge. Dersom båten ikke har stueplass til sykkelen er det fornuftig å legge sykkelen i ebn bag før den surres til rekka. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.