Jump to content

Sammenleggbare sykler. Hvilken skal jeg velge ?


lano2

Recommended Posts

Har kjøpt sammenleggbare sykler, og har kommet frem til følgende:

20 tommers hjul gir en stabilere sykkel med mye større "sykkelkomfort" enn 16 tommers hjul. Ulempen er selfølgelig at de også er litt større når de er slått sammen.

 

Invendige gir fører til mindre skit og olje enn utvendige gir, men er dyrere.

 

En bag å pakke sykkelen ned i gjør lasting/lossing og stuing mye enklere.

 

I høysesongen, når man ligger som 4-5 båt utenpå, blir ikke syklene brukt så mye som man hadde tenkt :nonod:

Redigert av hymer (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Om du skal ha plass til syklene i den trange båten din Lano2 vil jeg anbefale noe med små hjul - maks 8" hjul. Hadde du hatt en båt med skikkelig lagringsplass - Bavaria for eksempel - da kunne du nok fått plass til en slik sammenleggbar offroad sykkels som var Dag Ottos favoritt.

Link to post
Share on other sites

:lol::lol:

Prøver du å smitte meg med 3 fot sjuken, så er det umulig. Til og med i Aug. nå, så er havnene på østkysten av Danmark rimelig trange og fulle !

 

35 fot er mer enn nok for oss. Til og med en ekstra lugar til Tuborg'en, samt et stort sturom !!

 

Mine,dine og våre barn tenker jeg hver gang jeg ser en stoor Bavaria . :lol:

Link to post
Share on other sites

Jeg har en sammenleggbar Montague-sykkel som jeg er veldig fornøyd med. Den finnes i flere prisklasser, men det er en fordel med skivebrems på forjulet når den skal pakkes opp og ned. Fikk god omtale i Jakt og Fiske for et par år siden. Distributør i Nord-Europa er danske North Sport som sikkert kan svare på hvem som selger disse syklene i Norge.

 

Dersom båten ikke har stueplass til sykkelen er det fornuftig å legge sykkelen i ebn bag før den surres til rekka. :wink:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...