Jump to content

Ettermontere ferskvannskjøling på V8


Larspo

Recommended Posts

På en sjøvannskjølt motor har det gjerne samlet seg en del rustslam i bunn av kjølekanalene. Dette isolerer godt. Med F/V kjøling vil motoren gå ca 20-30 grader varmere og da kan du få stempelhavari pga varmgang i bunn av sylindere.

Det vil jo variere med bruk og alder selfølgelig men uansett ville jeg anbefale at du "flusher" blokka for gammel rust før du monterer F/V kjøling. Hvis dette skal bli 100% bør toppene av og du må pirke m/skrutrekker i kjølekanaler etc.

Om motoren "Bare" er 6-8 år gammel skulle jeg tro det holdt å bytte vann noen ganger...Alle kraner må tas helt vekk og kanaler stakes opp. Det holder ikke bare å åpne kraner, de pleier å være tette av rust.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...