Larspo Startet 12.August.2006 Del på Facebook Startet 12.August.2006 Har hørt at det kan bli problemer med å ettermontere ferskvannskjøling på en motor som har vært saltvannskjøt (V8). Noen som har noen formening om dette? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
mao Svart 12.August.2006 Del på Facebook Svart 12.August.2006 På en sjøvannskjølt motor har det gjerne samlet seg en del rustslam i bunn av kjølekanalene. Dette isolerer godt. Med F/V kjøling vil motoren gå ca 20-30 grader varmere og da kan du få stempelhavari pga varmgang i bunn av sylindere. Det vil jo variere med bruk og alder selfølgelig men uansett ville jeg anbefale at du "flusher" blokka for gammel rust før du monterer F/V kjøling. Hvis dette skal bli 100% bør toppene av og du må pirke m/skrutrekker i kjølekanaler etc. Om motoren "Bare" er 6-8 år gammel skulle jeg tro det holdt å bytte vann noen ganger...Alle kraner må tas helt vekk og kanaler stakes opp. Det holder ikke bare å åpne kraner, de pleier å være tette av rust. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.