mons Posted October 31, 2002 Share Posted October 31, 2002 Hei Dykkerklubben i søgne vurderer å kjøpe en 14-16 fots Steady til bruk for ilandstigning og pick-up. Noen som har erfaringer, spesielt på styrke og kuldeegenskaper? Hva bør bruktprisen være ? Mons Quote Mons Link to post
terron Posted November 1, 2002 Share Posted November 1, 2002 Bruktpris har jeg ikke peiling på. Har imidlertid en bekjent som over flere år har benyttet en steadyjolle til alt fra "slepejolle" til barnevakt (åredrevet) til akebrett på vinterstid. Båten har aldri vært vasket/stelt/fått tilsyn. Om vinteren har den i alle år blitt dratt opp på et svaberg + får lov til å snø/fryse ned. Så "tiner" den frem igjen om våren og tas i bruk. Denne båten vil sansynligvis etter en skikkelig vask fortsatt fremstå som tilnærmet ny! Forøvrig er den meget lettdrevet med motor, samtidig er stabiliteten meget god - et sted midt i mellom "glassfiberjolle" og "zodiak". Kjøp en hvis størrelsen/plassen er tilstrekkelig. Hvis ikke ville jeg anbefalt en aluminiumsbåt til deres bruk. Quote Link to post
Vestlending Posted November 1, 2002 Share Posted November 1, 2002 Hadde ikke en Pioner Multi vært midt i blinken til dette? Særlig med tanke på den nedfellbare baugporten? Quote Link to post
Recommended Posts
Join the conversation
You can write a topic or comment now, it will be posted after you have registered. If you have an account, sign in now to post with your account.