Jump to content

Walker bay, erfaringer?

«Sjøbris»

Recommended Posts

Jeg har en walker bay 8 med seil men uten RID. Rid er dyrt men gir en utrolig trygghet hvis barn skal bruke båten. Da kan du også "ta sjansen" på en litt for stor motor for å få den opp i plan. Som seilbåt og robåt er den morsom. Den er utrolig solid. Tåler alt. Se om du kan klare deg med 8-foteren da den er mye lettere.

mvh

Viggo

Motorbåt er harry - A. Rosèn

• 1 år senere...

Jeg henter opp denne tråden, da den er midt i blinken :yesnod:

Jeg vil ha en lett-jolle til min Nidelv 24. Aller helst en kombinasjon av robåt, seiljolle og kanskje en liten motor. I og med at jeg må ta båten opp når jeg er i havn, vurderer jeg en Walker Bay med rigg.

Den er lett nok til at jeg kan løfte den selv (drøye 30 kg), og liten nok til at den sannynligvis får plass på fordekket på Nidelven.

Jeg antar at den er grei å slepe i mine raske 6 knop på marsjfart (?).

Hvordan er den å seile og ro for 1-2 voksne (ca 75 + 60 kg) ?

Er det noen annen båt som anbefales i stedet?

Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO)
Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B

Hei

Vår Walker Bay er jo med RID, og er derfor veldig stødig. Den er seilt mye med både en og to personer.

I førsten kom det vann opp av skruehullene i toftene nå det var to tunge personer ombord.

Toftene ble demontert og pakningsmasse ble påført alle skruehullene. Nå er den tett.

(I den forbindelse kan jeg opplyse om at muttrene er på undersiden, og at de ved demontering uvergelig faller ut og synker. :headbang::lol:

Det ble mye dykking i dette området. :diving: )

Den er også rodd med to ombord, og oppleves helt grei.

Vi har ikke prøvd å bruke motor på den.

Jollen henger på slep, vi går i ca. 6 knop, og den oppfører seg pent. I havn tar vi den opp på dekk for å slippe så mye groe. Den er jo så lett, så det går i en fei.

Alt i alt vil jeg si at vi er fornøyd med vår Walker Bay.

• 2 år senere...

må vel bare putte på mere motor da

Tror du skal ha temmelig stor motor på en walker Bay for å få den på plan. Det er nemlig deplasement skrog.

Ellers så seiler walkerbay OK. Ikke mer. Har en tendens til å gå sidelengs ved svak vind. Kjempegrei båt for ungene.

Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755   :pray:

If you don´t know any bad words, just buy a boat  :lol:    Besøk også   www.flatsea.no   DRACO entusiastenes Mekka

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...