«Sjøbris» Startet 13.August.2006 Del på Facebook Startet 13.August.2006 Er det noen som har erfaringer med denne jolletypen? Min mann lurer på å investere i en slik 10 fot til neste sesong, med både seil og RID. Sitér dette innlegget Link to post
Sun Flyer Svart 13.August.2006 Del på Facebook Svart 13.August.2006 Jeg har en walker bay 8 med seil men uten RID. Rid er dyrt men gir en utrolig trygghet hvis barn skal bruke båten. Da kan du også "ta sjansen" på en litt for stor motor for å få den opp i plan. Som seilbåt og robåt er den morsom. Den er utrolig solid. Tåler alt. Se om du kan klare deg med 8-foteren da den er mye lettere. mvh Viggo Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
«Sjøbris» Svart 19.August.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.August.2006 Ja, da ble det åtte fots Walker Bay på sjefen. Takk for svar. Sitér dette innlegget Link to post
Pjolter Svart 19.August.2006 Del på Facebook Svart 19.August.2006 Har en liggende på hytta til min mor, Fungerer flott til barna,, Bedre en A. jolle. du lærer å seile og voksen kan være med uten at du føler at du er i vegen.. Flott båt.. Mvh Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Grand Banks jr Svart 20.Juni.2008 Del på Facebook Svart 20.Juni.2008 Jeg henter opp denne tråden, da den er midt i blinken Jeg vil ha en lett-jolle til min Nidelv 24. Aller helst en kombinasjon av robåt, seiljolle og kanskje en liten motor. I og med at jeg må ta båten opp når jeg er i havn, vurderer jeg en Walker Bay med rigg. Den er lett nok til at jeg kan løfte den selv (drøye 30 kg), og liten nok til at den sannynligvis får plass på fordekket på Nidelven. Jeg antar at den er grei å slepe i mine raske 6 knop på marsjfart (?). Hvordan er den å seile og ro for 1-2 voksne (ca 75 + 60 kg) ? Er det noen annen båt som anbefales i stedet? Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
«Sjøbris» Svart 21.Juni.2008 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juni.2008 Hei Vår Walker Bay er jo med RID, og er derfor veldig stødig. Den er seilt mye med både en og to personer. I førsten kom det vann opp av skruehullene i toftene nå det var to tunge personer ombord. Toftene ble demontert og pakningsmasse ble påført alle skruehullene. Nå er den tett. (I den forbindelse kan jeg opplyse om at muttrene er på undersiden, og at de ved demontering uvergelig faller ut og synker. Det ble mye dykking i dette området. ) Den er også rodd med to ombord, og oppleves helt grei. Vi har ikke prøvd å bruke motor på den. Jollen henger på slep, vi går i ca. 6 knop, og den oppfører seg pent. I havn tar vi den opp på dekk for å slippe så mye groe. Den er jo så lett, så det går i en fei. Alt i alt vil jeg si at vi er fornøyd med vår Walker Bay. Sitér dette innlegget Link to post
Grand Banks jr Svart 21.Juni.2008 Del på Facebook Svart 21.Juni.2008 Vår Walker Bay er jo med RID Hva er RID? - Er det innerliner? Tusen takk for tilbekemeldingen! Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
Grand Banks jr Svart 21.Juni.2008 Del på Facebook Svart 21.Juni.2008 Ok jeg fant ut av det: Walker Bay med RID Altså en form for RIB :-) Sitér dette innlegget Fiskebåten: Shetland 498 - min 16" "speed sjark" - 60 HK Evinrude VRO (deaktivert VRO) Turbåten: Neptim 8000, VP TMD40A TAMD41B Link to post
:båt1 Svart 10.Desember.2010 Del på Facebook Svart 10.Desember.2010 er det noen som har erfaring med motor på jollen Sitér dette innlegget Link to post
Frivakten Svart 10.Desember.2010 Del på Facebook Svart 10.Desember.2010 Er vel noen tusen barn som har erfaring med motor, dog elektrisk. Send en mail til Elias-klubben Sitér dette innlegget VOR ÆRE OG VOR MAGT HAR HVIDE SEIL OS BRAGT D5L - SRC/VHF -SAR -NLS - Livbøyefadder Link to post
:båt1 Svart 10.Desember.2010 Del på Facebook Svart 10.Desember.2010 jeg tenkte mer på om den er egnet med litt større motor tenker nemlig på ny slepejolle Sitér dette innlegget Link to post
Nordåsen Svart 11.Desember.2010 Del på Facebook Svart 11.Desember.2010 Den fungerer fint med motor, stødig sak. Fikk den ikke på plan med 4 hk og en voksen. Sitér dette innlegget Link to post
:båt1 Svart 11.Desember.2010 Del på Facebook Svart 11.Desember.2010 oki må vel bare putte på mere motor da Sitér dette innlegget Link to post
Nordåsen Svart 11.Desember.2010 Del på Facebook Svart 11.Desember.2010 Lurer på om ikke 4 hk er max motor på en sånn? Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 11.Desember.2010 Del på Facebook Svart 11.Desember.2010 4 eller 6hk avhengig av hvilken modell man har/kjøper! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Executive Svart 11.Desember.2010 Del på Facebook Svart 11.Desember.2010 må vel bare putte på mere motor da Tror du skal ha temmelig stor motor på en walker Bay for å få den på plan. Det er nemlig deplasement skrog. Ellers så seiler walkerbay OK. Ikke mer. Har en tendens til å gå sidelengs ved svak vind. Kjempegrei båt for ungene. Sitér dette innlegget Skibsplast 15VS Hanto 24 Glen-L Two Plus Draco 2400 Styling Jeanneau Merry Fisher 755 If you don´t know any bad words, just buy a boat Besøk også www.flatsea.no DRACO entusiastenes Mekka Link to post
:båt1 Svart 12.Desember.2010 Del på Facebook Svart 12.Desember.2010 oki da blir det nok en annen båt på meg Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.