Jump to content

Evinrude 120 lader ikke.

johnson_90

Recommended Posts

Virker din turteller?? Vi holdt på med det samme i dag på ein 1987 225 Hk Johnson. Målte 8 volt AC ut fra splitt ny stator og ny CDI. Varierte fra 12-18 volt på + siden når vi ruste motoren. Vår 115hk Johnson lader med 15,4 volt i fart, noe eg synes er noe høgt.

Vi har ikke byttet regulator/likeretter.

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Prøvde i fjor å montere turteller,men den virket ikke (virket fint på en tildigere 90 johnson).

Er det mulig at feilen ligger i kontrollboksen(gir/gass),det var nemlig der jeg koblet på turtelleren før.(kan nevnes at det er dårlig kontakt ved tenningsnøkkelen,da jeg må fikle med den får å treffe starteren".

Kommer forøvrig fra båten nå,og som det nevnes i en annen tråd her så så jeg etter 2 gule ledninger fra svinghjulet.Fant dem og fulgte dem til likeretteren,som ser meget rar ut- en slags flat sak innkapslet i gjennomsiktig plast.Er defor usikker på om det er likeretteren jeg har funnet.

Ellers takk for bra tilbakemeldinger fra medlemmer.

Hei!

Turtelleren får sannsynligvis impulser fra samme statorviklinger som ladespenningen genereres i. Det at turtelleren ikke virker kan derfor være en indikasjon på at statoren er defekt. Jeg syns du først skulle prøve å koble fra de 2 gule ledningene på likeretteren, og så sjekke med et ohm-meter på disse ledningene om det er brudd i statoren. Dersom denne ser OK ut (motstandsverdi i området på 1-3 ohm), er det egentlig bare 2 muligheter igjen: Enten defekt likeretter eller dårlig kontakt et sted i ledningsnettet.

Så lenge du får startet og motoren går, har jeg ikke tro på at det er noe kontaktproblem i tenningslåsen, som har betydning for ladingen.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...