Jump to content

Lading og påhenger


thomasoe

Recommended Posts

Hei, jeg er ny her men prøver lykken :). En 2001 modell suzuki 70 hk firetakt lader med ca. 20 ah. på standard batteriet som er på 75 ah. Jeg skal montere en del komponenter som kjøleboks, ekkolodd og noen lamper og vil gjerne ha strøm nok. Jeg vurderer å montere et ekstra batteri på 110 ah til dette. Er det noen som vet hvordan man legger opp til lading på begge batteriene, fra en påhengsmotor ? Jeg har hørt snakk om skillekonverter / diodebro men er usikker på hvordan dette fungerer i praksik og om noe er montert i motoren fra før.

 

Svar mottas med takk :)

Link to post
Share on other sites

Hei, og velkommen!

 

Først skal jeg av naturlige grunner :rolleyes: henvise deg til emneoversikten hvor du finner frem til de fleste emner som er blitt skrevet her. Du finner der ikke minst haugevis med emner om ladingen. Du kunne begynne her.

 

Når det gjelder ladingen med påhengsmotor så må man huske at du får ikke (uten videre skilt ladeledningen og startledningen. Dette medfører at en del løsninger som finnes for innombordsmotor med dynamo ikke passer. Skilledioder f eks.

Link to post
Share on other sites

Mest sannsynlig skyldes problemet dårlig kontakt.

Problemet?

 

To likerettere, hovedbryter eller også andre varianter er det vel mest ting som smak og behag og hvor langt man har kommet med Alzheimer light som avgjør :lol:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...