Jump to content

Ampermeter - 50 eller 80 A?


ooma

Recommended Posts

Har en generator som gir 65A, og voltmeter. Skal nå kjøpe ampermeter for å ha full kontroll med lading og forbruk. Min teori er at det må være bedre med et 50A ampermeter slik at avlesingen blir så nøyaktig som mulig 90% av tiden i steden for å kunne lese av hele spekteret både på forbruk og lading hele tiden. Har vanskelig for å se for meg at forbruket ligger noe særlig over 50A noen gang uten motoren i gang. Tar jeg helt feil eller vil 50A fungere best? Hva har dere andre montert og hva er erfaringene?

Spørsmålet baseres på at Wema leverer 50 og 80 A ampermeter, og jeg har øvrig wema intrumentering og ønsker lik design på ampermeteret.

Oso

Link to post
Share on other sites

Enig i tankegangen, at et 50A er mest nøyaktig i det området som er mest interressant. Spørsmålet er bare om 50A instrumentet tåler å belastes med 65A i lengre tid... En annen sak er jo om 65A dynamoen din noensinne vil gi 65A. Det avhenger av hvilken regulator den har.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...