Jump to content

Fjerning av lakk på vinduslister


OnkelDonald

Recommended Posts

Vinduslistene i aluminium har på et eller annet tidspunkt blitt lakkert sorte. Dette begynner å flasse av og aller helst vil jeg ha tilbake den opprinnelige aluminiumen.

 

Men det er mange vinkler og kroker på disse listene så å pusse av det gamle virker som en stor jobb. finnes det noe kjemikalier eller noe triks jeg kan bruke for å få tilbake den opprinnelige aluminiumen på en pen måte?

 

Tipper det er enkomponent benga eller noe sånt som er brukt..

 

I verste fall, hvor henvender jeg meg for å få laget / kjøpt nye lister som er lik de gamle? og hva vil det koste meg?

 

17 fots bot med vindskjerm i fire deler (to ruter foran og to på sidene)

Link to post
Share on other sites

Kjøp maling/lakkfjerner, pensle den på og malingen går av med en gang.

 

vil tro at dette kan ødelegge aluminiumen. vil nok ødelegge anoidiseringen på aluminiumet. Dette er ikke noe jeg kan dokumentere. Vi hadde ett alu. drivhus før. dette sto helt intil en levegg som ble malt. kom noe hvitmaling på alu. profilen på drivhuset. dette ble forsøkt fjernet med malingfjerner. området der fjerneren ble påført ble mørk, bortimot sort. Så jeg hadde ikke tatt sjangsen.

 

Affe

Min hjemmehavn - Feda Småbåthavn

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...