Jump to content

Rulle forseil. Maxi 77


Per H

Recommended Posts

Vurder å kjøpe deg et Plastimo rullesystem 608, det koster ca. 5000, og omsøm av den gamle fokka/genoaen din får du for under en 1000-lapp nå på høsten. Det bør være et bra og billig alternativ, heller enn å "kødde" med noe gammelt som du må bygge om for å få til å passe, og går noe åt skogen så fins det kanskje ikke reservedeler. De fleste seilmakere fører dette systemet, eller kan bestille det, og da tar du med gamle seil for omsøm dit. Seatronic i Moss har også solgt en del slike systemer vet jeg, men du må allikevel til en seilmaker...

Link to post
Share on other sites

Jeg synes du gjør Maxien din litt urett ved å henvise til at den er gammel og slitt.

 

Men, hold et øye med annonser fra Boding. Fra tid til annen kjører de kampanjer på rullesystem med genoa.

Jeg handlet ei sånn pakke til en båt jeg hadde. Komplett Furlex 100 og triradialskjært genoa med buskompensatorer for under 20 kSEK.

Som å få ny "motor" i båten. Verdt hver eneste krone.

Link to post
Share on other sites

Ordbruk vet du. Men den er sliten og ikke verdt så mye påkost, men den funker og kunne nok vært ennå litt mere gledespreder om den fikk Rulleseil. `ny motor`. Desverre er det ikke noe godt det forseilet jeg har i dag, det er ikke noe å sy om. Så å bruke 20 store på den er noe i overkant da det vær omtrent det jeg ga for båten.

 

Skal ta en titt på Seatronic`s sider. Tar gjerne i mot noen tips til, og det kan henne det er verdt å kødde litt med et lett brukt system.

 

Takk så langt.

 

Per.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...