sjøman Startet 17.August.2006 Del på Facebook Startet 17.August.2006 Trenger et godt råd! Har noen erfaringer med Tresfjord 26 fot fra tidlig 70 tallet. Og motor volvo b 18.,og det sitter en likestrømsdynamo på motor er dette like bra som dagens vekselstrømsdynamoer??? Hvor får jeg tak i ny kalesje til båten?.Og ellers noen som vet hvordan det er med deletilgang Båt/Motor? Sitér dette innlegget Link to post
Gutek Svart 17.August.2006 Del på Facebook Svart 17.August.2006 Er dette en båt du har kjøpt eller har tenkt å kjøpe ?Tresfjord 26 kan vel være en bra båt dersom den har fått skikkelig stell.Men den båten med B - 18 var jo en sjelden kombinasjon - og kanskje ikke helt å anbefale.Nei,en likestrømsdynamo er ikke like bra som en vekselsstrømsdynamo.Den er å betrakte som en museumsgjenstand som leverer lite strøm og som trenger stor omdreining for i det hele tatt å levere noe.Jeg ville betraktet båten som et skrog uten motor ! Hilsen Gutek Sitér dette innlegget Link to post
evenR4u Svart 18.August.2006 Del på Facebook Svart 18.August.2006 En av karene i båtforeningen "min" har en Sandvik 25 AC med en firesylindret Volvo bensiner, antakelig B18. Oppfatter at han er godt fornøyd med løsningen. Men, uansett, en uortodoks løsning. Med (antakelig) saltvannskjøling, likestrøm og en sånn uortodoks, ville jeg vurdert objektet prismessig som en båt (nesten) uten motor. Betyr ikke at du ikke kan få god nytte og mye hygge med den likevel. Sitér dette innlegget evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop. Link to post
Divemaster Svart 18.August.2006 Del på Facebook Svart 18.August.2006 Er dett en av de tidlige 26 med eksos under vannet?? babord side... Hvis det er tilfellet så trekkes det en del eksos inn ved gange, noe som ikke er ønskelig.. Vi hadde en, men skiftet rakst til diesel maskin da vi fikk erfart noe av konsekvensene ... noen ombord som satt i "frisk luft", ble syke hele tiden under gange.... Sitér dette innlegget Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ? "The only time you have too much fuel is when you're on fire." Link to post
sjøman Svart 19.August.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.August.2006 Takk for mange seriøse svar! Dette er en båt som jeg hadde tenkt å kjøpe men nå vet jeg ikke,pris er 90,000 Mitt bud er 80,000 men ble ikke akseptert.Det er kanskje like godt. Dette er en modell med eksosen under vann babord side,båten er ellers veldig pen innvendig.Den har et grønt kostemalt overbygg! slitt kalesje og dårlige puter ute.Og ny badeplattform med ankervinsj. TAR GJERNE IMOT SYNSPUNKTER ANG.DENNE BÅTEN (båtkjøpet). Jeg leter videre etter snekke ca 24-26 fot i prisklassen 100000 + -. Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 19.August.2006 Del på Facebook Svart 19.August.2006 Dette må vere et godt kjøp? http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...s=28&tot=61 Vil si dette er mye båt for pengene, dersom motoren er i god stand... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.