Douro Svart 28.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2007 motorkontroll på samme sted styrbord Dette var vel greit i gamle dager, hvor båtenes cockpiter var smale. Velegnet for justering med foten ved kaitillegg. Men her ser jeg for meg noen spagat-opptredener når man skal legge til med babord side. Sitér dette innlegget Link to post
Sjøtummel Svart 28.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2007 Kan være enig i at under regatta er det kjedelig for andre å ikke kunne se, men det blir langt for rormann hvis disse skulle vært plassert over luka som det er på noen. Skal du trykke på dem i tillegg så blir det upraktisk. Om jeg skal plassere andre instrumenter enn vindmåler på hyttetak (dvs under sprayhood) så er det bare snakk om IS12 Mega eller tilsvarende. (Litt dyrt, men tallene kan leses på avstand.) Du kan for øvrig "trykke" på dem med en fjernkontroll. Jeg har plassert mine IS12-instrumenter på siden av pidestall, og jeg ser dem ikke hvis jeg ikke sitter på siden av roret. Jeg setter vanligvis opp kartplotteren til å vise noen ekstra tall, og så har jeg plassert AP25 på pidestall og når jeg seiler viser den vanligvis relativ og sann vind. Dette var vel greit i gamle dager, hvor båtenes cockpiter var smale. Velegnet for justering med foten ved kaitillegg. Men her ser jeg for meg noen spagat-opptredener når man skal legge til med babord side. Hanse hadde vel et par negative tilbakemeldinger med hensyn til motorkontroll på pidestall kombinert med løygang i cockpit. Jeg har ikke noen problemer med motorkontroll under tillegging, men er jeg alene i båten er det litt mer hektisk å legge til med babord side i fralandsvind. Sitér dette innlegget Link to post
bjoris Svart 28.Oktober.2007 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2007 Hanse hadde vel et par negative tilbakemeldinger med hensyn til motorkontroll på pidestall kombinert med løygang i cockpit. Jeg har ikke noen problemer med motorkontroll under tillegging, men er jeg alene i båten er det litt mer hektisk å legge til med babord side i fralandsvind. Ok, ja det er vel kanskje greit i slikt tilfelle å ha det på siden, men jeg kunne tenkt meg å hatt den på pidestall uansett og spesielt siden jeg som på bildet ikke har løygang i cockpit, men slike detaljer går nok ikke ann å få endret på. Vil kanskje tro at den smale pidestalen og gjøre det litt vanskelig å få montert disse vairene der. Jeg tror jeg skal klare meg, men ser for meg litt spagat-øvelser, med tilhørende ukontrollert regulatorbruk Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.