Jump to content

Hvor får jeg tak i kabelsko


kito

Recommended Posts

Større dimensjon enn 6 mm2 er nok vanskelig tilgjengelig når du tenker på de vanlige sko. Men uisolerte sko til skruefeste og skjøtestykker kan du nok få flere steder (vanlige elektrikkere pleier vel å ha slike). Så kan du isolere med krympestrømpe hvis du har lyst

Link to post
Share on other sites

Større dimensjon enn 6 mm2 er nok vanskelig tilgjengelig når du tenker på de vanlige sko.

Selvfølgelig har Andreas rett!!

 

Har selv brukt noe som heter PlastiDip ?? kjøpte det på CO, et gummiliknende stoff, som isolerer og tetter, avsluttet med et par runder selvvulk tape. Tett,solid tørker relativt fort.

Link to post
Share on other sites

Oppsøk en bilstereobutikk. Da får du kabelsko iallfall opp til 50mm2, om ikke større, Finnes både med klemmeordning og umbrakofeste. Dessuten er det som regel forgylte greier, så korrosjon er et ikke-tema. Prisen er heller ikke så forferdelig som det høres ut.

 

Og ja, Biltema har en del slikt de også.

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...
Guest Avmønstret#
Hvor får jeg tak i dette i Oslo området, eller er det andre tips til hvordan en slik kobling bør skjøtes?

 

MVH

 

Kito

 

Mener det ligger en kabelskobutikk i gata bak sentrum sene. Følg torggata fra youngstorget og ta første til høyre bak sentrum sene, da ligger den på venstre hånd.

 

De hadde noen enorme kabelsko i utstillingsvinduet sist jeg kikka, men det er vel 3-4 år siden.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...