kito Startet 18.August.2006 Del på Facebook Startet 18.August.2006 Kabelsko i størrelse 1,5 2,5 og 6 mm2 er jo tilgjengelig overalt, men jeg trenger å skjøte en kabel på 10mm2. Hvor får jeg tak i dette i Oslo området, eller er det andre tips til hvordan en slik kobling bør skjøtes? MVH Kito Sitér dette innlegget Link to post
bare lek(k)er Svart 18.August.2006 Del på Facebook Svart 18.August.2006 (redigert) Maritim, Claes Ohlson, Biltema, Sea,sea regner også med Swang på Lysaker, sikkert også Torshov Bilrekvisita, mekonomen os. osv. Mvh Trygve Ops. og der fikk jeg jaggu en stripe til Redigert Redigert 18.August.2006 av bare lek(k)er (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 18.August.2006 Del på Facebook Svart 18.August.2006 Større dimensjon enn 6 mm2 er nok vanskelig tilgjengelig når du tenker på de vanlige sko. Men uisolerte sko til skruefeste og skjøtestykker kan du nok få flere steder (vanlige elektrikkere pleier vel å ha slike). Så kan du isolere med krympestrømpe hvis du har lyst Sitér dette innlegget Link to post
bare lek(k)er Svart 18.August.2006 Del på Facebook Svart 18.August.2006 Større dimensjon enn 6 mm2 er nok vanskelig tilgjengelig når du tenker på de vanlige sko. Selvfølgelig har Andreas rett!! Har selv brukt noe som heter PlastiDip ?? kjøpte det på CO, et gummiliknende stoff, som isolerer og tetter, avsluttet med et par runder selvvulk tape. Tett,solid tørker relativt fort. Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 18.August.2006 Del på Facebook Svart 18.August.2006 Må ta et lite forbehold om akkurat 10mm men Biltema har veldig mye av denne typen ting i bilstereoavdelingen. Sitér dette innlegget Link to post
kito Svart 18.August.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.August.2006 Har vært innom en del forretninger, men det virker som at alle har opp tom 6 mm2. Noen nettbutikker har skjøtehylser som er større, men jeg vil ikke bestille 2 skjøtehylser til 4 kr fra en nettbutikk. Får prøve å besøke Biltema eller Claes Ohlson. MVH Kito Sitér dette innlegget Link to post
goggen Svart 18.August.2006 Del på Facebook Svart 18.August.2006 Har du prøvd Malfix? Han har også grove tenger og klemmer kabelskoen for deg dersom du ikke har tang selv. Han tar i allefall batterikabler opp til 70 mm2. Tipper han også har 10mm2.. Sitér dette innlegget Bella 621DC med 175hk Mercury Optimax goggens båtblogg - en liten, men stadig større samling bilder av båter og annet... Link to post
Kenneth Svart 18.August.2006 Del på Facebook Svart 18.August.2006 Oppsøk en bilstereobutikk. Da får du kabelsko iallfall opp til 50mm2, om ikke større, Finnes både med klemmeordning og umbrakofeste. Dessuten er det som regel forgylte greier, så korrosjon er et ikke-tema. Prisen er heller ikke så forferdelig som det høres ut. Og ja, Biltema har en del slikt de også. Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 18.August.2006 Del på Facebook Svart 18.August.2006 Skal du kun skjøte kan jo en sikkringsholder være en løsning også. Sitér dette innlegget Link to post
kito Svart 18.August.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.August.2006 Har du prøvd Malfix? Han har også grove tenger og klemmer kabelskoen for deg dersom du ikke har tang selv. Han tar i allefall batterikabler opp til 70 mm2. Tipper han også har 10mm2..Takk for tipset. Malfix har skjøtehylser så jeg stikker innom der senere i dag. Ha en flott helg alle sammen Sitér dette innlegget Link to post
At-le Svart 18.August.2006 Del på Facebook Svart 18.August.2006 Hei. Meget fornøyd skyllermark-kabelsko. Kjøpte den hos seasea. At-le Sitér dette innlegget Link to post
Kjell E Svart 18.August.2006 Del på Facebook Svart 18.August.2006 Hvis du har en CD Cardic forhandler i nærheten så pleier de å ha slike. Mvh, Kjell Sitér dette innlegget LA3939 har endret brukernavn Link to post
Al-Tec Svart 20.August.2006 Del på Facebook Svart 20.August.2006 www.marineteknikk.no Dra innom Nesset, har sko opp til 70mm2 Sitér dette innlegget AL-TEC al-tec.no Link to post
avsluttet Svart 1.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2007 er det slik at rød=1,5 blå=2,5 og gul=6 mm2 (trodde er gul 4 mm2) Sitér dette innlegget Link to post
Lars O Svart 1.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 1.Oktober.2007 Rød = 0,25 - 1 Blå = 1,5 - 2,5 Gul = 4 - 6 Lars.O Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 2.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 2.Oktober.2007 Hvor får jeg tak i dette i Oslo området, eller er det andre tips til hvordan en slik kobling bør skjøtes? MVH Kito Mener det ligger en kabelskobutikk i gata bak sentrum sene. Følg torggata fra youngstorget og ta første til høyre bak sentrum sene, da ligger den på venstre hånd. De hadde noen enorme kabelsko i utstillingsvinduet sist jeg kikka, men det er vel 3-4 år siden. Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 2.Oktober.2007 Del på Facebook Svart 2.Oktober.2007 Ja, det lå en proff-butikk der: " Abiko". Men et eller annet bak i hodet mitt sier at de har flyttet. Og Google bekrefter: Haslevollen 3, 0579 Oslo ser ut til å være det riktige idag Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.