Jump to content

når kom honda 8 hk med ny modell ?


Trolling Ola

Recommended Posts

Jeg var og tittet på en honda 8 hester som var til salgs på Skarnes. Selgeren påstod at motoren var kjøpt ny i 2005. Men motoren så mye eldre ut, og den hadde ikke det utseende de nye honda 8 hesterne har. platen med motornummeret var også fjernet. Jeg fikk en følelse av at det kunne være en stjålet motor. Derfor ble det ingen handel.

Men det kunne vært interessant å vite når det var modell skifte på disse motorene.

Motoren var kort stamma og hadde et skilt som oppga tørrvekt til ca 35 kg.

Link to post
Share on other sites

På en motor som er et år gammel så hadde det vel ikke vært unaturlig at selger hadde hatt original kvittering eller i stand til å fortelle hvor motoren var kjøpt? Finnes jo både garanti og Forbrukerkjøpslov som vil være gjeldende på en et år gammel motor. At platen med motornummer er borte sier jo sitt!

 

Så selv på en båt/motor for noen år siden som jeg haddde en litt rar følelse med. Sa til selger at jeg kjøper den forutsatt at han kunne dokumentere eierskap osv, og det skulle han. Jeg prøvde å få tak i ham igjen per telefon en del ganger, men det lyktes meg aldri. Har alltid lurt på om han befant seg et sted hvor tilgangen til telefon var begrenset og bruk av mobiltelefon ikke tillatt! :rolleyes:

 

Med andre ord - vil du ta sjansen på å kjøpe noe som du mistenker er tyvgods? :nonod:

 

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

de nye motorene ble vist på sjøen for alle i 2001:

Nye små firetaktere

Honda har oppgradert to av sine minste firetaktere – BF 8 og BF 10. Motorene ventes til Norge før båtmessen ”Sjøen for alle”.

Torsdag 18. januar 2001

 

og ser slik ut:

Posted Image

vekten er: Tørrvekt (kg): kort 39,5 (SD)

 

den tidligere motoren frem til 2001/2ser slik ut:

Posted Image

og heter vel BF8A mens den nye har en ennen tillegsbetegnelse som jeg ikkr husker nøysktig men det aner meg at det er (D)

 

i følge et motorverksted her i regionen er "halvparten" av motorene de får inn til service uten motornr og det er jo helt for jævlig - (takk for autosjernene)

Redigert av The Scrutinizer (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...