Jump to content

Info om Mørebas 7200?


Steffen

Recommended Posts

Hei, har ikke selv denne typen, men ser av de som er til salgs at det finnes mye som åpenbart må være selvbygg. samt at det finnes utrolig mye forskjellige motor installasjoner... Og her bør og prisen gjenspeiles. Nyere diesel eller gammel nedslarvet bensin motor....

 

Skroget og innredning på en verftsbygd båt er normalt veldig bra. Kjent båt som mange er fornøyde med.. De fleste verftsbygde båtene hadde så vidt jeg vet respatex innredning, de fleste selvbyggene går i x-finer. Men avvik finnes sikkert.

 

Båtene har slik jeg forstår på endel av forumets brukere meget gode sjø egenskaper.

Redigert av Sabeltann (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 4 år senere...

Hei !

 

Så flott det enno finnest att mørebasentusiastar :thumbsup:

 

 

Eg har to stykker, ein 7300 med 45 hk BMWd50 og ein 7200 med 150 hk BMW d530

 

7300 har sjølvlensande dekk bak og dør inn til cabin, ein veldig sikker konstruksjon (dobbelt skrog) har kjøl og motor med vinkelgirkasse, fast aksling og propell. ein meir sjarktype skrog stabil og fin, toler mukje sjø, maks fart ca 8-9 kn.

 

7200 min mod har 290VP drev og motor på vanleg vis, ville ikkje hatt ein hk mindre, god i sjø men er det mykje sjø må ein roe litt ned 14-15 kn ellers slår han eindel. Samme type skrog men uten kjøl så han er meir følsom for vind og avdrift. også dobbelt skrog her.

:sailing::cheers_wine:

Redigert av Batalden (see edit history)

Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS

Diagnose: Erklært kronisk båtintressert.

Link to post
Share on other sites

Ragnar Torseth har gått nord-vest passasjen med en mørebas 7200

 

Ellers ble den levert i tre ulike versjoner. Felles for dem alle var kalesjeløsningen hvor man har en tradisjonell akterkalesje og en liten kalesje som strekker seg fra targabøylen og frem til taket på overbygget. Innenbordsmotor(drev), påhenger samt en litt røffere utgave for bruk langs vestlandskysten med kjøl og innenbordsmotor

Redigert av Plutonium (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...