Superkul Startet 20.August.2006 Del på Facebook Startet 20.August.2006 har en perkins 50 hk diesel med aksel/propell som begynner å små riste/vibrere når jeg går fra masjfart på ca 6 knop og oppover til maksfart 10 knop! er dette vanlig??? kan det være motorfester/propell/motorfester??? Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Hulda Svart 20.August.2006 Del på Facebook Svart 20.August.2006 Nei, dette er ikke vanlig. Grunnen kan være alt fra systemvibrasjon, kast i propellaksling, slitt(e) lagr(e), feil oppretting av motor/gear i forhold til propellaksling etc. Dette er saker man fikser lettest etter eliminiasjonsmetsoden. Det letteste er vel å starte med kontroll på oppretting av motoren. Stevnlageret er vanskelig å ha noen formening om før båten kommer på land. Sitér dette innlegget Link to post
tom-ass Svart 20.August.2006 Del på Facebook Svart 20.August.2006 Jeg hadde løs akseloppheng på min båt. det rista noe voldsomt. Sitér dette innlegget Bygdetulling med båtførerbevis! Link to post
Superkul Svart 20.August.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.August.2006 ok...... da har jeg litt å tusle med i vinter....... men det rister ikke mye...... men bakdelen da kan vel være å finne feilen!!!??? som jeg pleier å si med gamle biler etc er at det er nesten bedre noe seriøst ryker for da finner man feilen, småting kan det være verre med Har en vw carawelle t4 som det har vært skurrelyd i driverket i alle år jeg har hatt den (8 år) har aldri funnet årsaken og ingen har noe forklaring på det, noen sier det er resonanselyd fra kassa og at det er bare slik når bilen har gått sine lange km Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Sandvik(a) Svart 20.August.2006 Del på Facebook Svart 20.August.2006 Start med å kontrolere motorfester. Dette var du jo selv inne på. Er et revnet eller har en mutter på undersiden ristet løs blir innretting mot aksel feil. Da starter jo ubehaglighetene. Det kan ikke være så enkelt som at du har fått noe i proppelen, eller mye groe på denne ? Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 20.August.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.August.2006 jeg skal ta en nærmere titt når båten snart blir tatt opp, det kan jo være at propellen har smakt og tygd litt på et skjær eller noe?? vi kjøpte båten for et par mnd siden så jeg får bare bli kjent med hele skuta og gå over alt til høst/vinter/vår ser du har en sandvik sjekk TRYKK HER Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.