St.Cruz Startet 28.September.2003 Del på Facebook Startet 28.September.2003 Det har oppstått et problem med drevet på min Viksund 310 - 2002 model nå i høst. Når jeg starter opp fungerer drevet helt fint når jeg trimmer opp eller ned, men etter 5-6 minutter så er tilt/trimknappene helt døde, ikke en lyd eller bevegelse. Problemet gjelder fra begge styreposisjoner, så det er utelukket at feilen ligger i bryterene inne og på fb. Kan det være et rele som er gåent? Har kontrollert koblingene bak på pumpen. St.Cruz Sitér dette innlegget Link to post
saga Svart 29.September.2003 Del på Facebook Svart 29.September.2003 På en så ny båt så er vel dette en garanti eller reklamasjonssak. Kontakt selger. Sitér dette innlegget Link to post
Mini Svart 29.September.2003 Del på Facebook Svart 29.September.2003 Jeg har samme drevet og ifjor fikk jeg tiltet drevet bare opp. Det som var problemet da var at det ene releet hadde tatt kvelden. Volvo kom kjapt og byttet rele. Siden har det fungert bra, touch wood. :lol: Sitér dette innlegget Link to post
håvar Svart 30.Januar.2005 Del på Facebook Svart 30.Januar.2005 Har to ganger hatt problemer med powertrimmen på mine dp-d drev. Den ene gangen var det bryterpanelet som var defekt og en gang hadde sikringen gått. Står på bb side på motoren. Sitér dette innlegget Link to post
mons Svart 28.August.2006 Del på Facebook Svart 28.August.2006 Hei Jeg har en kamerat med problemer i hekken.. Drevene virker fint i opptil flere timer hvis han kjører sakte. Hvis han kjører fort - med 2 stk kad 44 - virker tiltingen etpar minutter. Etter det får han det ikke til å virke før motoren har vært stoppet i 5-6 timer. Sikring er ok og uten korrosjon, og releene er nye (byttet i går uten virkning). Han hører releene klikker, men pumpa går ikke. Når han har ventet noen timer klikker releene og pumpa går. Volvoforhandleren anbefalte oljeskift, og det gjorde han selv om oljen bare er etpar måneder gammel. Ingen virkning og feilen kom heller ikke i forbindelse med forrige oljeskift. Pumpa står i et eget rom som ikke endrer temperatur under gange. Jeg skal hjelpe han med å finne feilen, men setter pris på om noen har tips til meg ;-) Sitér dette innlegget Mons Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.