Jump to content

Marinisering, hvilke motorer egner seg?

Jon-Kåre

Recommended Posts

I mitt tilfelle burde det ikke være noe problem, planen er å flytte alle mariniseringsdeler, gir m.m. over fra den eksisterende 2401E motoren til FSD,en. Det eneste som må skaffes er oljefilteradapter, som leveres av KD Trading. Samt at turtellere og i enkelte tilfeller sjøvannspumpe (håper ikke det) må skiftes. Så som du sier så gjelder det bare å finne en i god stand, så burde dette være en enkel og grei skrujobb. Men jeg vil ikke begynne å rote med elektronisk innsprøytningspumpe og tilhørende elektronikkbokser. Da foretrekker jeg heller mekanisk pumpe og tar med eventuelt økt forbruk etc. på kjøpet. I båt bør det helst være enkelt og funksjonelt, minst mulig som kan svikte!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Transit hadde elektronisk pumpe fra 1995 av

Flott! Da får jeg holde utkikk etter en til og med 1994 da! Men etter min lille gjennomgang sist uke starter den lett som aldri før, så da har jeg det ikke så veldig travelt! Kun oljeforbruk med tilhørende røyk som irriterer litt, men det er til å leve med en stund fremover! :yesnod:

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

tror det er den motorn som teerex anbefaler som er grunden til VP MD21

Noen som kan utdype dette litt mer? Etter det man hører her og andre steder er vel ikke denne Peugeot/indenor blokka den beste å satse på i turboversjon, når den har problemer med varmgang osv i normalaspirert versjon (når den kjøres på høyt turtall).. ?

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...