REM Startet 21.August.2006 Del på Facebook Startet 21.August.2006 Sammen med 7 andre BP-medlemmer lå vi på den yttre moloen under Makrellfestivalen i Horten sist helg. Rett innenfor oss ligger bensin og dieselpumpene. Der står det skilt at en ikke kan legge til uten for å tanke diesel eller bensin. Dieselprisen lå et sted midt på 8-tallet så vidt jeg husker. Vi lå på yttre molo fra torsdag ettermiddag til søndag ettermiddag og i løpet av denne tiden var det ingen, jeg gjentar ingen som jeg så, som la til for å tanke. Vi pleier å gå til Horten indre havn for å tanke når vi allikevel er i Horten der de selger diesel fra selvbetjente pumper til kr 6,80 pr. liter. Så også denne helgen. På torsdag ettermiddag gikk vi inn, men snudde før vi var framme da vi så det var kø og stor trafikk ved pumpene. Vi tenkte som så at vi kan alltids stikke innom på søndag ettermiddag på vei hjem da det vel trolig er mindre trafikk når helgen er over? På søndag går vi inn på nytt og havner i køen etter en 42 Traveler som vel fyller en 2500-3000 liter, en 38 flybridgecruiser som fyller 600 liter og en stål eller alu fiskerbåt som fyller omtrent det samme. Vi legger omsider til og fyller våre usle 400 liter, og ser at det etterhvert også har dannet seg kø etter oss. Så til spørsmålet. Hva er forretningsideen til Horten gjestehavn når de går ut å skal selge diesel til 8,50 når konkurrentene i nærheten selger for innpå 2 kr. lavere pr. liter? Horten gjestehavn må til overmål gi avkall på havneavgift for 3 plasser hver natt da bryggeplassene som sakt er forbeholdt de som tanker. Undres hva HMS på Indre havn har av omsettning og resultat på pumpene sine? Det trenger jo ikke være allverden pr liter. På den timen vi lå å ventet på søndag ble det fyllt 4500 liter. Hva med resten av helgen? Det kan fort bli penger av sånt, ikke sant? Undres også hva Horten gjestehavn i samme periode tjente på dieselsalget sitt. Avskriving på pumper og anlegg skal jo forrentes. Likeens må jo salget betale bortfallet av inntekter for bryggeutleie. Et gedigent underskuddsforetagende spør du meg. Forretningsideen? Jo selvfølgelig, det må jo bli noe sånt som: "Vi får selge diesel så lenge penga rekker" Sitér dette innlegget Fjord 26AC, FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9. ad. planlegging: "Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP "Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson Link to post
M/S Bastard Svart 21.August.2006 Del på Facebook Svart 21.August.2006 Ja, det er merkelig. Selv folk fra Holmestrand drar til indre havn for og fylle diesel, da han som driver marinaen ikke har vett til og sette ned prisen. Han kunne tjent en del han også. Bare tenk på alle skøytene i Holmestrand, de bestiller tankbil. Så det er vel ikke så rart han tjener lite penger på marinaen sin Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 21.August.2006 Del på Facebook Svart 21.August.2006 Deilig å se at konkurransen virker Her på den andre, vakre siden av fjorden har vi to steder å fylle. I ren latskap har jeg så langt i år bare fylt på Kambo, men her begynner prisen å nærme seg 9 kr/liter. Neste tank blir i Horten Indre havn Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 21.August.2006 Del på Facebook Svart 21.August.2006 Det med prisen på diesel i gjestehavna etter det jeg har hørt , er at han setter prisen så høyt som mulig for å slippe å ha noe med det å gjøre . Trur han har blitt pålagt å ha en pumpe der , har vel kun diesel vel og ikkeno bensin. Har sagt i fra til mange i sommer jeg om prisen på inderhavn , da har folk kjørt videre og fylt opp der . Men dette med at han ikke vil ha noe diesel er som sagt bare noe jeg har hørt av folk i havnevesenet . Skulle dere fylle på indrehavn og det er stengt på automaten der eller tomt , prøv da hjemmehavna mi rett over .Solviken båthavn vi har egen tank å selger til gjester også vi. Tine II Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Gunga Din Svart 21.August.2006 Del på Facebook Svart 21.August.2006 ........................ er at han setter prisen så høyt som mulig for å slippe å ha noe med det å gjøre . Tine II desse djävla kunder............. Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
roaldbj Svart 21.August.2006 Del på Facebook Svart 21.August.2006 Spørsmålet er mest til Tine II: Når er dieselpåfyllinga i Solviken åpen? (Hva er prisen nå?). Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 21.August.2006 Del på Facebook Svart 21.August.2006 Den er åpen på torsdager mellom 17.00 og 20.00 til vanlig , men er bare å ringe formann eller kasserer så kommer dem . Desuten den siste tiden nå har det vært 30 øre billigere på Værven , så .......... Tine II Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.