wintel Startet 21.August.2006 Link til dette innlegget Startet 21.August.2006 Har en Tohatsu 25HK 4-takts 2005-modell som er under innkjøring nå (gått 8-10 timer). I går mistet jeg motordekselet - kan det være reklamasjonsgrunnlag? Motoren gikk på tomgang en halvtimes tid, og deretter kjørte jeg 5 minutter på bortimot full fart. Plutselig slår motordekselet meg i ryggen og blir tatt av vinden og blåst på havet! Fikk snudd båten og kjørt tilbake, men rakk ikke frem før dekselet var sunket. Vet 100% sikkert at dekselet var korrekt montert (krok fremme og handtak bak). Dette ble dobbelt-sjekket en time før jeg mistet det... I følge forhandleren er det ikke mulig at låsen vibrerer seg opp (noe jeg mener det må ha gjort), og nytt deksel koster flere tusen... Noen som har opplevd tilsvarende, eller hørt om noen som har mistet motordeksler i fart på påhengsmotorer? Har googlet litt uten å finne tilsvarende hendelser Wintel Sitér dette innlegget Link to post
Ronald Svart 21.August.2006 Link til dette innlegget Svart 21.August.2006 Nei, har ikke opplevd tilsvarende selv. Men jeg er redd jeg kan bekrefte prisen.... Min onkel måtte kjøpe nytt deksel til sin Eivinrude for 3-4 år siden. En påhenger på under 10 hester (6-8 eller der omkring), og jeg tror jaggu han måtte ut med næreme fem tusen kroner. Snakk om å utnytte en monopol-situasjon! Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 21.August.2006 Link til dette innlegget Svart 21.August.2006 Kommentar fra moderator: Emnetittelen er endret, var opprinnelig "Mistet motordeksel til påhengsmotoren..." For mer informasjon, se dette innlegget samt Etikette Sitér dette innlegget Link to post
Keiko Svart 21.August.2006 Link til dette innlegget Svart 21.August.2006 Hei Det er et firma i Drammen som selger nye skadete motordeksel til div. påhengsmotorer. Har sett annonsen på Finn.no Kan være at du kan spare noen kroner hvis du må kjøpe nytt. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 21.August.2006 Link til dette innlegget Svart 21.August.2006 Var det veldig dypt der du mistet dekslet da? Om alternativet er 5000 kroner for et nytt ett så hadde jeg snakket med den lokale dykkerklubben. Og er det mindre enn 10 meter dypt så klarer du å snorkle ned om du er litt trenet på det. Sitér dette innlegget Link to post
Lotus Svart 21.August.2006 Link til dette innlegget Svart 21.August.2006 Nå må ikke dette med overskrifter ta fullstendig av. "Mistet motordeksel til påhengsmotoren" er da nøyaktig hva han gjorde og en helt kurant overskrift synes nå jeg. Må det faktum at det var en 25 HK 4 takt absolutt med i overskriften? Lotus Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 21.August.2006 Link til dette innlegget Svart 21.August.2006 Sikkert mange meninger om dette. Men noen retningslinjer må vi ha å jobbe etter. Og er spørsmålet produktrelatert skal produktnavnet være med i tittelen. Hvis noen har andre forslag på hvordan vi kan løse dette problemet mottaes de med stor takk.... (Ta det isåfall i denne tråden) Sitér dette innlegget Link to post
rago63 Svart 22.August.2006 Link til dette innlegget Svart 22.August.2006 (redigert) Det kan være lurt å sjekke en forhandler i USA, et deksel til en YAMAHA F25 vil koste ca. 2000.- pluss frakt å ta inn hit. Regner ellers med at en norsk forhandler ville ta omtrent det samme som Tohatsu.... Edit; Kanskje fra her: http://www.tohatsu-outboards.com/ Redigert 22.August.2006 av rago63 (see edit history) Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.