Jump to content

Tettelister rundt luker i dørken


Larspo

Recommended Posts

Mesteparten av dørken i båten min er luker. Dette er "trelokk" som ligger ned mot gelcoat. På gelcoat´en er det tettelister for å forhindre at lukene vibrere og å tette for lyd. Disse begynner å bli gamle og slitne så de er modne for utbytting. Er det noen som har noen gode erfaringer med brede og gode kvalitetslister i gummi el. ? De man får hos glassmesteren til vinduer er altfor spedt.

Link to post
Share on other sites

Hei

Hadde samme problemet med en Sun33 som var kjemisk renset for tettelister rundt motorromslukene.

Etter mange turer på båt butikker fant jeg brede og kraftige tettelister med lim hos Siddis plast i Stavanger.

Rimelige var de også.

Men jeg ser at du bor nesten like langt i fra Stavanger som meg.

Men finner du ikke noen annen plass så får du prøve med Posten.

Link to post
Share on other sites

Ta en tur i bakgården til en hvitevarebutikk og skru av tetningslistene/pakningene på kasserte og returnerte kjøleskap/frysebokser

He he, god idee, men tror nok ikke de tåler så høy belastning. Disse er vel ofte hule eller no. Når jeg og min "pondus" hopper litt frem og tilbake, så blir det ganske stor kraft. Minner litt om listene som kan være rundt vinduer.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...