Libo Startet 22.August.2006 Del på Facebook Startet 22.August.2006 Jeg vurderer å selge min Volvo Penta MD 21B, (som jeg tror er fra 70-tallet) - og et Volvo Penta drev, (VP 280). Har et drev til, som jeg ikke benytter. (VP 280 som passer til f.eks. en B20 motor, som jeg hadde tidligere). Hvilken pris bør jeg få for motoren/drevet og for det andre drevet ? Jeg er HELT uvitende om denslags, men i 2002 betalte jeg kr.15000,- for de to førstnevnte. Grunnen til at jeg ønsker forslag på dette, er at jeg ikke ønsker å bli lurt hvis jeg selger. Håper at det finnes noen der ute som har god peiling på dette. Vær så snill å gi meg hint. Jo flere jeg får svar fra - jo bedre. Hilsen Elin Sitér dette innlegget Link to post
MT. Svart 22.August.2006 Del på Facebook Svart 22.August.2006 (redigert) Dette er ekstremt vanskelig å svare på. På brukte drev og motorer av slike årganger, varierer tilstanden så mye at en generell pris er uhyre vanskelig å gi. Men: Finn ut hvilken del i 280-drevet som oftest havarerer, og nypris på denne delen. Så legger du pris for komplett drev i dette leiet, helst litt under. Da kommer det nok snart en kjekt-å-ha-fyr som ser nytte av flere reservedeler... Motoren får noen andre taksere, da gamle Volvoer er ett emne jeg med vitende og vilje har gått omveier rundt. Redigert 22.August.2006 av SkipperMorse (see edit history) Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
Ingar Svart 22.August.2006 Del på Facebook Svart 22.August.2006 Kommentar fra moderator: Emnetittelen er endret, var opprinnelig "Hva er motoren og drevet mitt verdt ?" For mer informasjon, se dette innlegget samt Etikette Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 22.August.2006 Del på Facebook Svart 22.August.2006 Enig i det SkipperMorse skriver. Når det gjelder motoren så gikk den ut av produksjon for over 20år siden. Så da er det mest aktuellt som deler, avhengig av stand vil jeg anta et verdien ligger rundt kr5000. Sitér dette innlegget Link to post
r-edholm Svart 22.August.2006 Del på Facebook Svart 22.August.2006 Jeg har sett prisforlangende på disse motorene rundt 25000. Jeg har også hatt en slik motor i en snekke. Den var glimrende. Lettstartet og støysvak. Men jeg ville vært i tvil hvis den har stått på en planende båt. Da har den hatt et tungt liv er jeg redd. Et 280 drev i god stand kan lett selges for 15000. Prisene forutsetter at tilstanden er OK Sitér dette innlegget Link to post
r-edholm Svart 22.August.2006 Del på Facebook Svart 22.August.2006 http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...pos=2&tot=3 Sitér dette innlegget Link to post
Marna Svart 22.August.2006 Del på Facebook Svart 22.August.2006 Kanskje du kan si noe om tilstand på henholdsvis motor og drev? mvh M. Sitér dette innlegget Marna Link to post
JonnyBoy Svart 22.August.2006 Del på Facebook Svart 22.August.2006 Kanskje du kan si noe om tilstand på henholdsvis motor og drev? I følge dette innlegget til Libo, kan vel tilstanden i beste fall betegnes som usikker. Sitér dette innlegget Marex 280 Holiday / Yanmar 4LH-DTE 165hk Marex 2300 Gambler / BMW D530 TA-Z Marine Diesel Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.