Jump to content

Volvo Penta MD 21B og VP 280 drev, verdi?

Libo

Recommended Posts

Jeg vurderer å selge min Volvo Penta MD 21B, (som jeg tror er fra 70-tallet) - og et Volvo Penta drev, (VP 280). Har et drev til, som jeg ikke benytter. (VP 280 som passer til f.eks. en B20 motor, som jeg hadde tidligere).

Hvilken pris bør jeg få for motoren/drevet og for det andre drevet ? :confused:

Jeg er HELT uvitende om denslags, men i 2002 betalte jeg kr.15000,- for de to førstnevnte.

Grunnen til at jeg ønsker forslag på dette, er at jeg ikke ønsker å bli lurt hvis jeg selger. :cryin:

Håper at det finnes noen der ute som har god peiling på dette. Vær så snill å gi meg hint.

Jo flere jeg får svar fra - jo bedre.

Hilsen Elin

Dette er ekstremt vanskelig å svare på. På brukte drev og motorer av slike årganger, varierer tilstanden så mye at en generell pris er uhyre vanskelig å gi.

Men: Finn ut hvilken del i 280-drevet som oftest havarerer, og nypris på denne delen. Så legger du pris for komplett drev i dette leiet, helst litt under. Da kommer det nok snart en kjekt-å-ha-fyr som ser nytte av flere reservedeler...

Motoren får noen andre taksere, da gamle Volvoer er ett emne jeg med vitende og vilje har gått omveier rundt.

Redigert av SkipperMorse (see edit history)

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

Jeg har sett prisforlangende på disse motorene rundt 25000. Jeg har også hatt en slik motor i en snekke. Den var glimrende. Lettstartet og støysvak. Men jeg ville vært i tvil hvis den har stått på en planende båt. Da har den hatt et tungt liv er jeg redd. Et 280 drev i god stand kan lett selges for 15000. Prisene forutsetter at tilstanden er OK

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...