Jump to content

Eiken båtfestival


Tine IV

Recommended Posts

Da er det tid for båtfestival igjen på Eiken (der BP hadde treffet sitt ) . Tenkte bare å høre om det er noen BP medlemmer som har tenkt å ta turen dit iår ? Kunne jo vært artig med et lite møte nå som sommeren snart er over , selv om båtsesongen for mange av oss forsetter til isen kommer .

Tor kunne kansje kommet med en aldrig så liten værmelding for kommende helg så har vi litt å gå ut i fra .

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Vi vurderer sterkt en overnatting i Hortensområdet fra lørdag til søndag på vår vei hjem med nybåten.. men det blir vel trangt om plassen ved Eiken vil jeg tro.... så det kan hende vi endre opp i Horten gjestehvan

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Ser på web siden til Eiken pensjonat , skjer mye der på festivalen . Fredag skyter kongesjaluppen festivalen igang kl.20.00 og Horten blues band spiller fra scenen fredags kvel .Lørdag er det sjørøver tokt for barna og Bandit spiller fra scenen lørdags kveld , dem er foresten et meget bra band da jeg har hørt dem i et 50 års lag jeg var i sommer ( Skarpnes 30 sitt ). Trur denne festivalen passer for store og små , så jeg tenkte at å legge ut litt mere info , det fortjener Camilla på Eiken , se forøvrig linken under .

http://www.eikenpensjonat.no/Bilder/festival2006/plakat.jpg

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Var ikke mye interesse for Eiken båtfestival og det er jo synd da det er gratis og knall band som spiller både fredag og lørdag .Lørdag med båtkortesje rundtom på indrehavn og litt sjøvertokt for barna .Været ser vel ikke helt topp ut ,men pyttpytt .Håper værte blir ok og at Camilla for et knalltreff med masse lokale mesker og masse båter .Pleier vel og være mye båt så det blir nok liv , rai rai.Hakke helt klart enda hva vi gjør , Eiken fredag og kansje Holmestrand og Wig Wam konsert lørdag. Litt kultur er jo ok og ikke bare den fylla .

Håper det kommer noen fra BP da så kansje vi sees .

PS:Horten Blues band spiller som sagt fredag og dem er mega bra .Lørdag spiller Bandit og dem spiller alt og da men jeg alt , men dem er flike til å spille etter hva slags folk som er der .

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Det er mulig vi tar en tur fra Son til Solviken fredag.

1) Er det greit å overnatte på svai utenfor Eiken?

2) Hvordan er ankringsforholdene (bunnforholdene)? Minnes at dybden er 2 - 3 meter?

Vis det er plass kan du vel legge deg utpå brygga i Solviken,ikke lange biten å gå . Desuten kan du sikkert legge deg utenpå en av di andre som er på festivalen ,husker jeg ikke feil så kommer det mange stooore skøyter på treffet der vært år .

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

På det meste var vi 36 båter. Ingen BP-vimpler!!!!!

Lå en Skarpnes rett utenfor med vimpel og en Furuholmen på innerste brygga , men han har tatt ned masta da han pusser opp skuta så veit ikke om han hang den opp andre steder . Hadde lyst å komme lørdag , men var så innesteng på båtracet i Holmestrand at jeg ikke hadde mulighet til og komme ut .Så er lei meg for at jeg ikke dro rett på eiken og hoppa over racet i Holmestrand .Men men sånn er det , kan ikke få med seg alt

 

Tine II

Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBF
Vi sees på sjøen og lytter på K-77

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...