bhabbers Startet 22.August.2006 Del på Facebook Startet 22.August.2006 Er i ferd med å kjøpe en Arcona 32, 1983 mod. Er det noen som har kjennskap til denne. Ønsker å vite om eventuelle svakehter eller ting jeg må se opp for. bhabbers Sitér dette innlegget Link to post
Barsk IV Svart 22.August.2006 Del på Facebook Svart 22.August.2006 Velkommen til Baatplassen, vi trenger flere seilere her! Jeg kjenner Arcona båtene ikke, men denne siden beskriver en del: http://www.sailguide.com/ Lykke til Mvh. Barsk II Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 22.August.2006 Del på Facebook Svart 22.August.2006 Ikke direkte svar på ditt spørsmål, men fant følgende omtale av båten: "Arcona 32 kom i 1982 og en test konkluderte med at produsenten, Boo Marin, hadde nesten rett i sitt utsagn om at dette var en fantastisk familiebåt. Kvaliteten på treinnredningen ble fremhevet som meget godt. Båten er dessuten rask nok til å få deltids regattaseileren til å smile og stiv nok til å tilfredsstille familieseilerne." Tror en del av båtene er solgt som 3/4-fabrikat som vel betyr at det bør sjekkes om "din" båt er delvis selvbygget eller verftsbygget. I Sverige er det en egen klubb for Arcona-eiere: http://www.arcona.nu/ Kanskje lurt å kontakte noen der? Lykke til! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Nefertiti Svart 22.August.2006 Del på Facebook Svart 22.August.2006 Har en kollega med en Arcona 32. Har ikke seilt med den, men vært ombord flere ganger. (Ligger ved siden av min...). Har vel ikke noen spesielle svakheter i forhold til tilsvarende båter. Et minus, syns jeg er at det bare er en enkel stikkkøy, i forhold til dobbel. (Men gir mere stueplass i cockpit). Men det går an å rigge til en dobbel til i salongen mener jeg. Salongen er trivelig og romsligere enn min grunnet bredden. Mye Volvo motor i disse, og de har jo det ryktet de har. Ville rangert kvaliteten på båten som lik eller bedre, enn tilsvarende svenske båter fra samme periode. Arcona verftet finnes jo enda, og har vel et godt rykte fremdeles... Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 22.August.2006 Del på Facebook Svart 22.August.2006 Båten kommer relativt godt ut i Curt Gelin's test. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.