Mackser Startet 23.August.2006 Del på Facebook Startet 23.August.2006 Hei. Har en Volvo AD31P 1997 mod. som har gått 690 timer. Hvis jeg har kjørt motoren på tomgang en liten stund (3-5 minutt), så er den veldig treg å få fullt turtall på. Øker greit til å begynne med, men fra 2000 til 2500 omdr. er den treg. Kan gjerne bruke 30-50 sekunder på å øke de 500 omdr. Fra 2500 omdr. virker alt ok. Veldig takknemlig for hjelp da ingen av verkstedene jeg har snakket med har hatt noen formening om hva det kan være. Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 24.August.2006 Del på Facebook Svart 24.August.2006 Er det ikke disse motorene som har en sotbegrensningsventil som struper eksosen på tomgang? Kan det være at denne henger? Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 24.August.2006 Del på Facebook Svart 24.August.2006 tett luftfilter, tett dieselfilter er det jeg tenker på. Har du samme tendens uansett om giret står i fri eller ikke? Sitér dette innlegget Link to post
Kurt Svart 24.August.2006 Del på Facebook Svart 24.August.2006 Du har fått noen gode ideer. En tanke fra meg er at hvis luften i motorrommet blir varm så blir motorens effekt redusert. Åpne motorromsluken og se om det hjelper. Sitér dette innlegget Link to post
Mackser Svart 24.August.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.August.2006 Er det ikke disse motorene som har en sotbegrensningsventil som struper eksosen på tomgang? Kan det være at denne henger?Dette må jeg sjekke! Visste ikke at det var en slik ventil på motoren. Regner da med at den står på eksosen? Veldig trangt motorrom på denne båten, men skal vel klare å finne den. tett luftfilter, tett dieselfilter er det jeg tenker på. Har du samme tendens uansett om giret står i fri eller ikke?Skiftet luftfilter, skiftet begge diesel filtrene, skiftet dyse spisser, skiftet drivstoffslange fra tanken til motoren... Har ikke prøvd å ruse motoren i fri. Du har fått noen gode ideer. En tanke fra meg er at hvis luften i motorrommet blir varm så blir motorens effekt redusert. Åpne motorromsluken og se om det hjelper.Meget godt lufttilførsel til motorrommet på disse båtene. Tror ikke det kan være det, gjelder kun turtallsområdet fra 2000-2500 omdr/min. Takker for svar, skal prøve å sjekke den sotbegrensningsventilen! Sitér dette innlegget Link to post
saga Svart 24.August.2006 Del på Facebook Svart 24.August.2006 Dette må jeg sjekke! Visste ikke at det var en slik ventil på motoren. Regner da med at den står på eksosen? Takker for svar, skal prøve å sjekke den sotbegrensningsventilen! Denne motoren har ikke sotbegrensningsventil eller eksosspjell som det egentlig heter. Det var kun 31 A motoren fra 1986- ca. 1990(91) som hadde dette. Sitér dette innlegget Link to post
Fantino Svart 24.August.2006 Del på Facebook Svart 24.August.2006 (redigert) Denne motoren har ikke sotbegrensningsventil eller eksosspjell som det egentlig heter. Det var kun 31 A motoren fra 1986- ca. 1990(91) som hadde dette.Shit. Beklager hvis jeg gav deg falske forhåpninger Mackser! Var ikke klar over at denne ventilen "gikk av moten" så tidlig. Redigert 24.August.2006 av Fantino (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.