Jump to content

Kunstige priser på deler....

Plomma I

Recommended Posts

Etter ca. tre år  og mellom 100timer 150timer røyk vannpumpa (ferskvannsdelen) på min Perkins 4.107, trodde sånne delere hadde lenger levetid, (vifterema var ikke for stram) :smiley:.

Var i kontakt med Tønsberg Turbo Diesel for og sjekke om det fantes rep. sett til vannpumpa, joda men det kosta like mye som ny pumpe, skilte et par hundre kroner. :smiley:  Vel tegnte jeg og tok pumpa med meg hjem og demonterte den kanskje jeg kunne ha flaks og få kjøpt løst lager og tetning men neida det ble like dyrt. :puke:

Ringte via jobben til Eiksenteret i Borre, jo de hadde pumpe til min Perkins 4.107 til Ca 790,- pluss moms. :wink:

Reiste de sporenstreks men gikk ut med uforettet sak det var ikke DEN pumpa, :puke: reiste tilbake til Tønsberg Turbo Diesel som bestilte pumpa og pris 1390,- pluss moms, :puke: det må da være unormal kunstig pris, er det ingenting i dette lande som kan være billig!!!!!!! :wink:

Mann må være rik for å ha båt i Norge :puke:

hilsen Plomma I, roynils@online.no

Litt seint å komme med dette nå, men Økonomideler har massevis av deler til Perkins til meget overkommelige priser.  Forundrer meg ikke at pumpa Eiksenteret hadde ikke passa, det finns en haug forskjellige utgaver av de fleste Perkinsmodeller, men som sagt : Økonomideler har- eller kan skaffe deler til de fleste.

tlf 69 10 23 00, www.okonomideler.no

Hvor billig skal du ha det? 1300 - 1400 kr er vanlig pris for vannpumper

til bilmotorer. Når Perkins kan levere til omtrent samme pris til båtmotor, synes

jeg ikke det var så verst. Til Volvo må du betale mell 2700 og 5000. Er ikke sikker

på om Yanmar er noe særlig bedre. Men holder den bare ca 150 timer, enig, da blir

det dyrt i lengden.

Ben

PS. Har Biltema vannpumpe som passer til din bil, slipper du mye billigere unna.

Hvordan kvaliteten er, se det er et annet spørsmål.

Takk for hjelpen Sumo, det hjalp fikk pruta vannpumpa fra 1700,- til 1400,- men jeg kunne fått den ennå billigere hos Økonomideler :lol:, men hadde fått pumpa allerede. Men økonomideler hadde hele delelista til min motor med prisliste, og den har mange forskjellige motorer som de forhandler deler til.  :seeya:

Det er greit det Ben at alt koster men når en forhandler tar 1700,- inkl. moms og en annen ta ca 1000,- inkl.moms for akkutat den samme pumpa, så må det være god fortjeneste når begge tjener penger på den. :lol:

Dette er et flott forum med mange gode tips så igjen takk for hjelpen. :headbang:

hilsen Plomma I, roynils@online.no

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...