Jump to content

Er ny eier av Sandvik 25 AC :-)


Oystein Ny

Recommended Posts

Har blitt eier av Sandvik 25 AC, se denne tråden :

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=23521&hl=

 

Har tenkt å gøre som oblix har gjort med sin å montere dass inne i cocpit istedenfor i AC.

Det er brukt respatex i denne båten, er det mulig å tak i slike som er like de fra 70-tallet ?

Hadde vel vært penest å bruke samme matrialer på dassen som båten ellers, eller har noen et annet tips ?

Link to post
Share on other sites

Gratulerer. :flag:

Har kjøpt samme type båt for tre uker siden.

Ser ut som jeg og resten av familien blir kjempefornøyd. En nydelig sommer i Trøndelag, og jomfruturen gikk fra Trondheim til Åfjord uten ett eneste problem. Havblikk så og si hele veien.

Nå ligger den på hytta, og skal brukes hver eneste helg så lenge det er rester av sommer i Trøndelag.

Jeg er sikker på at du blir like fornøyd, noe småfiks skal man jo ha å pusle med utover vinterkveldene også.... :yesnod:

 

Mvh

HarryT

Link to post
Share on other sites

Hadde vel vært penest å bruke samme matrialer på dassen som båten ellers, eller har noen et annet tips ?

Det mente jeg også - så jeg byttet ut alt treverk med 12 mm merantiplater 5 stk holdt - pris kr 204 pr stk. Har brukt ca 70 -80 m eikelist - pris kr 12 pr meter Smurte merantien med mahognybeis til en hundrelapp og benar på toppen som jeg ikke husker prisen på.

 

Til dører brukte jeg hobbyplater i furu - ble veldig fint (smurt med kirsebærbeis og benar), men furuen lever og utvider seg, så jeg er ikke hlet sikker på om jeg kanskje hadde valgt et annet materiale til dette.

 

Men: pynter du på noe, vil det andre som ikke er pyntet på se shabby ut - det oppdaget jeg - så det endte med at jeg tok alt: trekk, tak, puter, gardiner, plater, lister, wc.

 

NB! wc i akterlugar er støpt fast...

Link to post
Share on other sites

NB! wc i akterlugar er støpt fast...

Ikke min wc, den er av portyporti typen.

Takker for bra tips :-)

Skal ta det med svigerfar som er snekker'n og høre om han synes dette blir mye jobb for han.

Gjør jeg det selv så blir vel neppe det rundt shabby i forhold :lol: men det er morsomt å lære av ekspert som kan låne med seg proft utstyr fra jobben.

Båt har han ikke er faring med men når jeg ser de møblene han lager så er nok ikke dette noen sak.

 

Du har vel ikke bilder vel ?

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...