Bitteliten Svart 2.September.2006 Link til dette innlegget Svart 2.September.2006 stsoleil - postet du i rett tråd nå? Fint innlegg du har skrevet - jeg fant bare ikke sammehengen Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 4.September.2006 Link til dette innlegget Svart 4.September.2006 Cranchi Zaffiro 34 bør være et godt alternativ. Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 4.September.2006 Link til dette innlegget Svart 4.September.2006 Ja Ludde, valget er ikke lett, men er du nærmere en avgjørelse?. Mange penger, greit å være sikker. Men jeg regener med vi hører fra en stolt båteier når ting skjer. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Ludde Svart 4.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.September.2006 (redigert) Nei det er vanskelig, all den tid det ikke skal koste mer enn en liten formue. Har bestemt meg for å ligge litt på været foreløpig, for nå utvikler Euroen seg lite fordelaktig i forhold til å kjøpe ny båt fra Lunde Båt. Ser at den i dag ligge opp mot 8,15, hvilket skulle tilsi at den båten jeg har lyst på ble i overkant av 30.000 dyrere. Dessuten har det dukket opp et mulig husprosjekt som forkludrer det hele litt. Vi får se.. Titter litt på pent brukte alternativer, deriblant Gobbi 345, som jo mangler dør til forpiggen, men dette kan kjøpes til etterkant for ca. 20k. Nyere båter leveres med D4-260, men det er vel mer sannsynlig at det ender med en KAD 43, og så får jeg bite i meg det jeg har sagt/ment om kompressorstyret i 40-serien. Og ja, Cranchi Zaffiro er et glimrende alternativ, og den 06 modellen som ligger til salgs her er jo en høydare. Den båten Blue_Dragon referer til er en helt ny båt, som har en del utstyr men som trenger vinsj bak, teak i cockpit og litt annet småsnacks, som fort beløper seg til ca. 130.00,- i tillegg Skal en tur på messen også i løpet av uken, med et åpent sinn, og suge inn inntrykk og tilbud. Redigert 4.September.2006 av Ludde (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Ludde Link to post
baatsman Svart 8.September.2006 Link til dette innlegget Svart 8.September.2006 Nå Ludde, er du på hus eller båt-jakt for tiden. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Skipper Worse Svart 8.September.2006 Link til dette innlegget Svart 8.September.2006 Nå kommer det jo alternativer i samme størrelse, med bakvegg ... http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...os=1&tot=12 Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Bitteliten Svart 8.September.2006 Link til dette innlegget Svart 8.September.2006 Noen som har tenkt på at man trenger god sikt fremover og til sidene her eller? Disse tegningene er noe av de mest avanserte jeg har sett for båter. Og denne gjør det hele mye enklere å forstå Åja - dette er han møringen som har tatovert navnet sitt på kinesisk på venstre skulder. Made i China - special plice fol you Sil Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 8.September.2006 Link til dette innlegget Svart 8.September.2006 En ordentlig artig-kar. Som altså selger CHB som Clipper --- ikke noe galt i deet. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Ludde Svart 8.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.September.2006 Husprosjektet er skrinlagt, heldigvis må jeg legge til. En sommer uten båt, fristet ikke spesielt mye. Så nå står messen for tur, og jeg surrer fortsatt rundt med for mange alternativer, og litt lite penger. Men jøss så morro Sitér dette innlegget Hilsen Ludde Link to post
baatsman Svart 8.September.2006 Link til dette innlegget Svart 8.September.2006 Da blir Messen en høydare. Synes messen var bra. Mange flotte båter, så bruk tid. Lykke til Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Ludde Svart 9.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.September.2006 (redigert) Ja det burde være muligheter for å få noen ideer og kanskje finne noe spennende alternativer på messen. Elleres registrerer jeg at prisene på brukte båter er på vei noe ned, og det re jo fint for oss uten båt. På Finn ligger det bla. et par Bavaria 37 Sport som har droppet betydelig i løpat av den siste uken. Får desverre ikke plass til en slik der jeg ligger, men det er jo morsomt å leke med tanken....... Eller ser den nye RAM fra Wee Boat ser jo grei ut i utvendig design, men jeg går ut fra at de skal gjøre vindustolpene noe mindre, slik at det er mulig å se ut av den!, selv om jeg ser at byggingen er i full gang. Ikke veldig spennende innredning heller synes jeg. At båten bygges i Kina er jo greit nok, men at importøren poserer med navnet sitt på kinesisk tatovert på armen, virker mindre betryggende spør du meg. Redigert 9.September.2006 av Ludde (see edit history) Sitér dette innlegget Hilsen Ludde Link to post
Skipper Worse Svart 9.September.2006 Link til dette innlegget Svart 9.September.2006 Wee er en hurragutt. Det må han da få lov til? Alle kan ikke være like og konforme intil det selvutslettende. Fargeklattene behøves! Og båtene han importerer (CHB/"Clipper") er top class. Eneste problemet er at 40-foteren mangler en køye. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Bitteliten Svart 9.September.2006 Link til dette innlegget Svart 9.September.2006 Eneste problemet er at 40-foteren mangler en køye.Så den har ingen - eller en for lite? Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 9.September.2006 Link til dette innlegget Svart 9.September.2006 En for lite. Den har dobbel forut og to over/under i lugaren på babord. Den siste faste køyen jeg trenger, den mangler dessverre. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Ludde Svart 9.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.September.2006 Wee er en hurragutt. Det må han da få lov til? Alle kan ikke være like og konforme intil det selvutslettende. Fargeklattene behøves! Og båtene han importerer (CHB/"Clipper") er top class. Eneste problemet er at 40-foteren mangler en køye. Absolutt Worse, fargeklattene må vi ha. Basert på egen erfaring, opplever jeg at båtbransjen har fargeklatter i rikt monn. Om du skal kjøpe båt, deler, eller servicetjenester møter jeg mange med sin helt egne og til tider ukonvensjonelle stil, på både godt og vondt. Kjenner ikke Hr. Wee så jeg trekker tilbake min lille slengbemerkning. Sitér dette innlegget Hilsen Ludde Link to post
Blue_Dragon Svart 9.September.2006 Link til dette innlegget Svart 9.September.2006 Jeg mener og ha sett Clipper 40 med forhøyet dekk bak med en ekstra dobbeltseng. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.