Jump to content

Pakning aksling-gjennonmføring snekke VP MD7A

svaberget

Recommended Posts

Jeg har en snekke med VP MD7A, gear og aksling.

I overgangen der hvor akslingen går inn i akslings-gjennonmføringen sitter en "pakning": fettkopp og noen skru greier som virker veldig rustne.

Det har alltid kommet litt vann inn ved kjøring og fettkoppen bruker endel grease/fett.

(Jeg hadde en gang en annen variant på en annen båt: en plastsak som man klemte på èn gang hver sesong, brukte en vedlagt liten tube med et stoff og presset inn litt av denne tuben der man presset på pakningen. Det var pottetett.)

Noen som vet hva jeg snakker om og om jeg bør finne en slik løsning til min nåværende båt. Den står på land nå så det er jo forholdvis enkelt å koble av akslingen og montere ny pakning før neste sesong.

Foreslår at du demonterer akseltettingen og pakker den om. Ganden (pakningsmassen) skal være meget bedre i dag enn tidligere - da var det ikke mulig å få den tett. I henhold til Holmen Yachværft som monterer ny motor hos meg, er dette ikke lenger noe problem. Husk å bruke vannfast grease i fettkoppen. Vær klar over at det er vannet i hylsa som smører, fettet tetter. Forøvrig finner du mye nyttig info i emneoversikten!

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...