svaberget Startet 27.August.2006 Del på Facebook Startet 27.August.2006 Jeg har en snekke med VP MD7A, gear og aksling. I overgangen der hvor akslingen går inn i akslings-gjennonmføringen sitter en "pakning": fettkopp og noen skru greier som virker veldig rustne. Det har alltid kommet litt vann inn ved kjøring og fettkoppen bruker endel grease/fett. (Jeg hadde en gang en annen variant på en annen båt: en plastsak som man klemte på èn gang hver sesong, brukte en vedlagt liten tube med et stoff og presset inn litt av denne tuben der man presset på pakningen. Det var pottetett.) Noen som vet hva jeg snakker om og om jeg bør finne en slik løsning til min nåværende båt. Den står på land nå så det er jo forholdvis enkelt å koble av akslingen og montere ny pakning før neste sesong. Sitér dette innlegget Link to post
torbit Svart 27.August.2006 Del på Facebook Svart 27.August.2006 Foreslår at du demonterer akseltettingen og pakker den om. Ganden (pakningsmassen) skal være meget bedre i dag enn tidligere - da var det ikke mulig å få den tett. I henhold til Holmen Yachværft som monterer ny motor hos meg, er dette ikke lenger noe problem. Husk å bruke vannfast grease i fettkoppen. Vær klar over at det er vannet i hylsa som smører, fettet tetter. Forøvrig finner du mye nyttig info i emneoversikten! Sitér dette innlegget Link to post
båtmekanikeren Svart 27.August.2006 Del på Facebook Svart 27.August.2006 den aksling tettningen du er ute etter (sort som du kniper på)blir som oftest kalt blackjack.den selges hos volvo for handlere og finnes i de fleste dimensjoner. Hilsen Thomas. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.