Jump to content

Tett dieselfilter - lavere turtall?


tuffff

Recommended Posts

Jeg har en tappekran i bunnen som jeg av og til tapper litt på en klar flaske for å se urenheter og vann. Kjekt, men i flg. andre ikke tilatt etter dagens norm?! Lett å komme til er det også.

 

I gamle dager hadde vi et tappejur på motorsnekka. Fungerte på samme måten.


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Joda, jeg skal nok gjenge dersom det er nok gods. Jeg har bare en mistanke om at det er litt for tynne plater i tanken til at dette skal bli noe bedre en selvborende skruer. Her kan jeg jo alltids gå litt opp i diameter etter hvert, dersom feste skulle gi seg etter noen gangers bruk. Det beste alternativet er naturligvis å sveise en flens fast med litt mer godstykkelse og så gjenge gjennom begge deler. Dette er dog litt mer viderverdig da det må gjøres på plassen. Litt mye styr å ta ut tanken tror jeg.

Pakning skal ellers på plass ja.

Jeg tror nok jeg bruker syrefaste skruer.

 

mvh tuffff

Link to post
Share on other sites

Det beste alternativet er naturligvis å sveise en flens fast med litt mer godstykkelse og så gjenge gjennom begge deler. Dette er dog litt mer viderverdig da det må gjøres på plassen.

Men kan du ikke skru fast en flens? Dersom godset i tanken er tykt nok, kan du ha flensen på innsiden og skru fra utsiden med forsenkede skruer. Disse kommer da ikke i konflikt med pakningen. Dersom godset ikke er tykt nok kan du legge flensen utenpå (med pakning imellom), og skru denne fra innsiden.
Link to post
Share on other sites

Jeg har også skjelet litt på disse men ikke prøvd dem. Når jeg så hvordan min tank så ut etter 2-3 års drift tviler jeg på at disse filtrene ville klart jobben.

 

Bedre å draine tankene hvert år for kondens og dritt, samt vedlikeholde med hammerdown eller tilsvarende.

2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI

Link to post
Share on other sites

Her er løsningen på mannlokk-problemet: http://www.seabuilt.com/index.html

 

Alternativt kan man lage dette selv ... et rektangulært mannhull er jo det enkleste, da får man jo inn en rektangulær backing-plate uten problemer.

Redigert av Skipper_Worse (see edit history)

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...