bjoris Startet 28.August.2006 Del på Facebook Startet 28.August.2006 Da var handelen i boks, gikk for Yamarinen med Yamaha-motoren, tross advarsler om dårlige drev. Det ble en pen slump i mellom og det føles godt å ha nedgradert betydelig nå som det er dårlig med tid til bruk uansett. Vi går så absolutt mot strømmen, men hvorfor ikke... Det ble sådd tvil om det kom til å bli nedgradering, men det klart vi altså. Ellers er jeg imponert over interessen for Viksunden. Vi hadde to bud og kunne solgt den til god pris også ved rent salg, men valgte innbytte fordi det ble enklest og vi syns mellomlegge gjorde denne båten gunstig prismessig. Samtidig som vi likte den mer og mer... Litt fakta om båten: 2003 modell, Yamarin 7440 (nå 74 Cabin) Motor, Yamaha ME370, 165 hk Fart, ca 28 på topp, marsj 20+ Utstyr: godt utstyrt, med bla baugpropell/kalesje/kartplotter/ekkolodd... Som nevnt i Denne tråden fikk jeg i dag snakket med to uavhengige verksteder som har ansvar for Yamarin og de forteller at drevet holder uten problem på denne lille motoren og den lette båten. Det er på sekseren og større båter det ikke har fungert... Så får vi se da, noe krøll regner jeg med... Vel, da får vi vente i 14 dager før vi bytter i Haugesund. Det blir spennende... Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Sabeltann Svart 28.August.2006 Del på Facebook Svart 28.August.2006 Gratulerer med ny båt handelen, tror du blir forøyd jeg. og skulle drevet trenge seg en fiks så fikser du det og! Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
Faxen Svart 28.August.2006 Del på Facebook Svart 28.August.2006 Gratulerer så mye, håper du blir fornøyd. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
JanB Svart 28.August.2006 Del på Facebook Svart 28.August.2006 Gratulerer, bjoris! Begynner å bli misunneleg på alle som klarer å skaffa seg ny båt... Sitér dette innlegget Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
Skipper Worse Svart 28.August.2006 Del på Facebook Svart 28.August.2006 Gratulerer!! Du har kjøpt båt med meget godt fremdriftsmaskineri. Du vil ikke angre. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
bjoris Svart 28.August.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.August.2006 Begynner å bli misunneleg på alle som klarer å skaffa seg ny båt... Det er enkelt det... Nei, jeg forstår deg god. Det er en stor investering og mye tid går med til å reise rundt å se på osv. Vi kom til at vi rett og slett ikke hadde tid til det nå i høst og var redd vi kom til å ende opp med kjøp til våren på høye priser. Likvel sa vi nei til bytte og da kom det en pris vi vanskelig kunne si nei til. Vedkommende selger hadde det på samme måten, hektisk med barn og jobb og han orket ikke å drive med salg og så kjøp. Tror det å bytte båt kan være en skikkelig vinn-vinn situasjon, men har snakket med mange luringer også så en må være klar på hva en vil og hva ting er verd... Lykke til, har du meddelt oss hvilke modeller du jakter på. Skal du opp i investering fra 925èn? Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
olpi Svart 28.August.2006 Del på Facebook Svart 28.August.2006 Gratulerer Bjoris! Det ble som jeg regnet med Båten ser veldig praktisk og grei ut. Går båten bra i sjøen, eller er den "hard" i motsjø? Sitér dette innlegget Link to post
JanB Svart 28.August.2006 Del på Facebook Svart 28.August.2006 (redigert) har du meddelt oss hvilke modeller du jakter på. Skal du opp i investering fra 925èn? Ned med farten og opp med seilet... Det er vel snarare ein OMgradering enn oppgradering, me har planar om. PS: Du må huska å endra signaturen. Redigert 28.August.2006 av janb (see edit history) Sitér dette innlegget Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
bjoris Svart 28.August.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.August.2006 (redigert) Går båten bra i sjøen, eller er den "hard" i motsjø? Takk for gratulasjoner. Båten går hardt i motsjø, men planer veldig lett og kan trimmes til fenderlista i baugen treffer vannet (nesten) så med rett fart håper jeg at dette går bra. Det blir nok ikke som med Viksunden i en kuling opp Bømlafjorden, men så holder vi oss nå stort sett i havn når det blåser så mye. Dessuten er det jo nesten alltid nordavind her og dermed får vi medsjø hjem, en faktor som gjør at en har litt mer kontroll. (80% av tiden båten blir brukt er ut til et landsted i Fitjarøyene, da bor vi ikke i båten heller)... Ser frem til halvert forbruk og oppmot 10 knop høyere marsjfart ved flat sjø. At plassen er halvert også må vi bare ta med. Det er jo en tøff øvelse å gå ned i størrelse... Vi kommer nok til å savne Viksunden når vi er på tur, men, men... Ned med farten og opp med seilet...Heldiggrisen, men jeg er heldig jeg også som får seilglede til tusen gjennom min og naboens nyinnkjøpte Ynling... Skal egentlig ikke mer til. Da har vi det praktisk til familiebruk og koseturen alene eller sammen med barn i Ynlingen. Problemet er tiden... Redigert 28.August.2006 av bjoris (see edit history) Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Bitteliten Svart 28.August.2006 Del på Facebook Svart 28.August.2006 Gratulerer med ny og fin båt båt. Det blir veldig spennende å se hvilke erfaringer du høster med motor/drev. Også ganske interessant at verkstedene bekreftet det andre sa om disse maskinene/drevene for de større motorene som har større belastning Sitér dette innlegget Link to post
bjoris Svart 28.August.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.August.2006 Også ganske interessant at verkstedene bekreftet det andre sa om disse maskinene/drevene Jeg syns det er seriøst at de innrømmer ting, da føler jeg også at jeg kan stole på andre ting de sier. Det ble forklart at det var nedre veksel (mao overføringen mellom propellaksling og det som går oppover i drevet (dette var en økonoms forklaring på mekanikk) som var svakt. Dette problemet var ordnet på den nye typen og hvis så galt er at det ryker så får jeg iallefall et bedre drev ved bytte. Overhaling når dette hadde tatt kvelden var ikke noe poeng... Vel, Bitteliten, skulle gjerne hatt et av dine drev... Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Baywatch Svart 28.August.2006 Del på Facebook Svart 28.August.2006 Gratulerer så mye! Båten ser jo helt ny ut, så denne får dere nok mye glede av! Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 28.August.2006 Del på Facebook Svart 28.August.2006 (redigert) Kjempefin båt :-) Gratulerer. Gratulerer, bjoris! Begynner å bli misunneleg på alle som klarer å skaffa seg ny båt... Det er da ikke så vanskelig ? Av og til får jeg "kick" og leter etter noe spennende. Fant forleden en god gammel 1979 modell Ö-Tune Båt på 16 fot (glassfiber), med defekt 35 hk Evinrude. Fikk den for 6000,- og hadde den nødvendige reservedelen i garasjen :-) Litt sjans å ta, men denne gangen gikk det bra. Behøver ikke koste allverdens, bare man følger med. Har en Kragerø 26 fra før, og har planer om å legge ut Tune båten når den andre ryker på land. Sent inn, og tidlig ut, mens den andre er på land. Lett å håndtere og morsom å kjøre :-) Let, så finner du alltid spennende båter til en billig penge. Redigert 28.August.2006 av Fusebox (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
JanB Svart 28.August.2006 Del på Facebook Svart 28.August.2006 Det er da ikke så vanskelig ? Let, så finner du alltid spennende båter til en billig penge. Vel, etter tre båtar og 15 år som aktiv båteigar (+oppvekst i div. båtar) begynner ein å bli litt kresen. No er det ikkje nødvendigvis det folk flest oppfattar som ein "billig" båt eg er på jakt etter. Men eg betaler ikkje meir enn det eg oppfattar som rett pris, og eg vil ikkje betala meir enn det eg har økonomi til. Og då kan ting ta tid... Eg ventar, og leitar, til MIN nye båt dukkar opp... Sitér dette innlegget Blogg: Livet i ein Nauticat 33 Link to post
Arnstein Svart 28.August.2006 Del på Facebook Svart 28.August.2006 Gratulerer med ny og kjekk båt. Håper du får mye glede og fred sjela med denne. Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
bjoris Svart 28.August.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.August.2006 Gratulerer med ny og kjekk båt. Håper du får mye glede og fred sjela med denne. Du skal se det blir et innlegg og to med div forhold rundt denne også... Det er vel noe med personligheten som aldri blir fornøyd. Jeg har hatt 4 båter på 4 år nå. Men sånn er det, kanskje blir det til at vi har denne lenge, kanskje ikke. Har sluttet å si at "denne skal vi ha lenge"... Ingen i omkretsen som tror på det likevel... Uansett, det har blitt bra business hver gang så da ser jeg ikke noe galt i det. Det er jo deilig at det ikke er omreg.avgift som på biler, da hadde det fort blitt tyngre med kjøp og salg... Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
olpi Svart 28.August.2006 Del på Facebook Svart 28.August.2006 Det står fremdeles at du har Viksund i nederste linje hos deg.... Sitér dette innlegget Link to post
bjoris Svart 28.August.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.August.2006 (redigert) Auda, det stemmer forsåvidt. Overlevering skjer ikke før om to uker... Bytter det nå... Båten ser jo helt ny ut, så denne får dere nok mye glede av! Dette er bilder jeg fant av en brukt som ligger i Sverige. Har ikke skikkelig bilder av vår enda, det var ikke tatt da den ikke var annonsert. Vår er som denne, eneste som er på vår er et lite området i baugen på den blåe stripa der båten tydeligvis har ligget og små kakket mot land. Det var dumt, men det kommer flere striper så det betyr lite, men drar litt ned et ellers meget bra inntrykk. Selvsagt vil det bli påpekt når du skal selge igjen, men det er jo lett å fikse for profesjonelle, det er ikke gjennom gelcoaten så jeg tror jeg lar det være Redigert 28.August.2006 av bjoris (see edit history) Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Concorde Svart 29.August.2006 Del på Facebook Svart 29.August.2006 Gratulerer med ny båt bjoris! den ser virkelig kjekk ut! Sitér dette innlegget Link to post
bjoris Svart 30.August.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.August.2006 Er det du som skal selge Sjøtroll? Ser det ligger en veldig flott Viknes 880 på Fitjar for salg på finn.no... Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.