Arvid_A Startet 30.August.2006 Del på Facebook Startet 30.August.2006 Hei! Etter ca. 22 års ”hengerbåt”-liv, hvorav de siste 2-3 måneder med funderinger, diskusjoner, studering av annonser, lesing av båttester og brukererfaringer, ble ”skrittet” tatt og kontrakt underskrevet i går. En tonnasjeøkning på 10 fot og ca 3 tonn er et uomtvistelig og ikke minst spennende faktum! ”Ny”-båten er en 1982-modell Nidelv 28 med en 120Hk Yanmar 2000-modell. En gammel og traust, men godt vedlikeholdt skute, utført i god håndverkstradisjon. En lang og god utstyrsliste, med en tilsvarende bunke brukermanualer, vil nok kreve litt av et modent ektepar før man har tilstrekkelig oversikt. Sammenlignet med Hansvik’en, som vi har levd med de siste 11 årene, er økningen i leamikk- og duppeditt-faktor formidabel! Vi satser på at oversikten kommer i løpet av vinteren. Dette skal bli moro! Så langt har jeg ikke rukket å tenke igjennom hva som skal gjøres av endringer og modifiseringer, men etter hvert som man blir kjent med skuta, kommer nok sikkert ideene. Jeg regner også med at behovet for ”ei hand å holde i” vil komme når forskjellige spørsmål og problemstillinger dukker opp, så dere mer erfarne innenfor ”storbåtlivet” vil sikkert får muligheten til å øse deres kunnskaper utover meg. Overleveringen skjer i Moss fk. fredag. Vi er fylt av spenningsladet glede og forventning! Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 30.August.2006 Del på Facebook Svart 30.August.2006 Gratulerer med et godt valg! Jeg mener du har valgt en båttype som du sikkert vil få mye glede av. Nidelven er gjennomtenkt fra A til Å. Mye plass og nok hestekrefter. Og ikke minst en populær båttype som er lett å selge når tiden kommer. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
ter-av Svart 30.August.2006 Del på Facebook Svart 30.August.2006 Gratulerer med ny båt. Regner med at det er denne båten du har kjøpt. Ser veldig bra ut til å være såpass gammel. (Og jeg regner med at du fikk prutet noe på prisen....) Solgte vår Nidelv 28 (1987) på forsommeren etter noen flotte sesonger uten alvorlige problemer av noe slag. Nidelv 28 er en stø, solid og sjarmerende båt med mye plass. Du går nok noen fine sesonger i møte! Lykke til. mvh ter-av Sitér dette innlegget Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
roaldbj Svart 30.August.2006 Del på Facebook Svart 30.August.2006 Deler synspunktet om at dere her har gjort et klokt kjøp. Gratulerer. Båten ser ut til å være svært godt utstyrt dersom den er identisk med henvisningen i #3. Jeg har vansker med å tro at dere får omfattende vansker i starten. Motoren er ny og solid og vil sannsynligvis fungere i mange år fremover forutsatt at du er grundig med konservering og anodebytte. Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 30.August.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.August.2006 Gratulerer med ny båt. Regner med at det er denne båten du har kjøpt. Ser veldig bra ut til å være såpass gammel. (Og jeg regner med at du fikk prutet noe på prisen....) mvh ter-av Takk for gratulasjoner!- og jeg kan bekrefte begge antagelsene dine, "ter-av" Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 30.August.2006 Del på Facebook Svart 30.August.2006 Gratulerer med ny, fin båt Arvid. Dette blir nok en båt dere får stor glede av Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 30.August.2006 Del på Facebook Svart 30.August.2006 Grattis med nybåt, Arvid_A! 10' og 3 tonn opp - da holder det for en stund! Kjempemotor! Da blir vel aksjonsradiusen utvidet til neste år. Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Jon-Kåre Svart 30.August.2006 Del på Facebook Svart 30.August.2006 Gratulerer med ny båt og se til å forandre signaturen din da mann Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Atco Svart 30.August.2006 Del på Facebook Svart 30.August.2006 Gratulerer med Nidelv. Har selv hatt en 26, og kan underskrive på at både den og 28 er meget godt gjennomtenkte båter Sitér dette innlegget Ord for dagen: Spis en rå Fjesing til frokost.....så skjer det i alle fall ikke noe verre DEN dagen.... Link to post
Ardea 870 Svart 30.August.2006 Del på Facebook Svart 30.August.2006 Gratulerer med flott båt. Den får du nok mye glede av. Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 30.August.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.August.2006 Gratulerer med ny båt og se til å forandre signaturen din da mann Ooopps - det var den, ja... Blir kanskje litt heftig, selv for Volvoen, å taue rundt på noe slikt. Takk igjen for alle tilbakemeldinger! Jeg håper det kan bli noen småturer slik at jeg blir litt kjent med båten før den skal opp og hjem i hagen uti september en gang. Og så er det bare å håpe på en kort vinter! Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 30.August.2006 Del på Facebook Svart 30.August.2006 Arvid - det er vel ikke så mange båthavner i Hobøl så vidt meg bekjent. Blir båten liggende i Moss eller? Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 30.August.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 30.August.2006 Arvid - det er vel ikke så mange båthavner i Hobøl så vidt meg bekjent. Blir båten liggende i Moss eller?Ja, vi som holder til i de dype skoger må nok ty til kystkommunene for å få saltvann under kjølen. Jeg låner plassen til forrige eier i "Betongen" i Moss, forhåpentligvis resten av denne sesongen. F.o.m. neste vår skal jeg benytte egen båtplass på Makrellrød i Krokstadfjorden. Sitér dette innlegget Link to post
Javi Svart 30.August.2006 Del på Facebook Svart 30.August.2006 Gratulere med ny båt!! Håper ikke denne 10-fot-syken er smittsom! Det tør jeg ikke komme hjem med....... Sitér dette innlegget Link to post
baatsman Svart 30.August.2006 Del på Facebook Svart 30.August.2006 Grattis med ny flott båt. Her blir det mange flotte turer Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Pjolter Svart 30.August.2006 Del på Facebook Svart 30.August.2006 Gratulerer med et klokt valg. <Flotte og gjennomprøvde båter på alle måter. Mvh Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Marø Svart 30.August.2006 Del på Facebook Svart 30.August.2006 Gratulerer med fin båt med mye plass. En kompis av meg har hatt Nidelv 28 i noen år. Kjempefornøyd. Tror nok han ble noe påvirket da jeg kjøpte ganske ny Baltic. En uke etter meg gjorde han det samme. Tror han slapp noen tårer når den nye eieren dro avgårde med Nidelven. Sitér dette innlegget Link to post
Javi Svart 30.August.2006 Del på Facebook Svart 30.August.2006 Tror han slapp noen tårer når den nye eieren dro avgårde med Nidelven.Nidelven stille og vakker du er.................... Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 30.August.2006 Del på Facebook Svart 30.August.2006 Jeg låner plassen til forrige eier i "Betongen" i Moss, forhåpentligvis resten av denne sesongen.Gratulerer med "ny" flott båt!Vi blir nesten naboer da gitt, så lenge det varer. Jeg har også båten min i samme havn, bare litt lengre ut på en annen brygge. Hilsen en som flyttet fra Hobøl for ganske mange år siden.... Sitér dette innlegget Link to post
Jaliza Svart 30.August.2006 Del på Facebook Svart 30.August.2006 Gratulerer med ny båt. Et klokt valg! J Sitér dette innlegget Link to post
avsluttet Svart 30.August.2006 Del på Facebook Svart 30.August.2006 traust, men godt vedlikeholdt skute Gratulerer, godt valg, ikke minst at den er traust. Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 30.August.2006 Del på Facebook Svart 30.August.2006 Grattis med "ny" båt! DEN får du MYE glede av! Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
Skipper Worse Svart 31.August.2006 Del på Facebook Svart 31.August.2006 (redigert) Beste gratulasjoner -- Nidelv 28 var også min drømmebåt en gang i tiden. Et godt og fornuftig valg ... lykke til med båten!! Redigert 31.August.2006 av Skipper_Worse (see edit history) Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Arvid_A Svart 31.August.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.August.2006 - og siden Nidelv'en ikke var utstyrt med daviter, må Hansvik'en selges http://www.finn.no/finn/boat/object?finnkode=8273753 Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 1.September.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.September.2006 - og så var rederiets tonnasje redusert med ca 0,5 tonn. Hansvik'en vil tilbringe sitt neste liv i Trondheimsfjorden - ført av en verdaling. Måtte hell og lykke følge både båt og skipper! Salget gikk adskillig glattere enn man kunne hatt lov å håpe på. Ja, man kan jo nesten falle i tanker om hvorvidt prisantydningen var i laveste laget, men jeg hadde liksom ikke "hjerte" til å sette den høyere. Ekvipasjen er jo tross alt noen år. (- og en bieffekt av siste ukes båttransaksjoner er at veteranbilen nå får plass i carporten...) Ha ei riktig god helg, alle sammen! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.