olpi Svart 1.September.2006 Del på Facebook Svart 1.September.2006 Gratulerer med ny, fin båt! (litt sent ute jeg, men bedre sent enn aldri .) Er på på vestlandet så alt går tregere her Båtlivet ditt blir nå av en annen type ... mer behaglig. Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 1.September.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.September.2006 Så var jomfruturen med Nidelven unnagjort, og det uten noen som helst riper i skallet på verken denne eller nabobåtene i havna. Dette var moro!! - så det blir nok en ny tilvenningstur i morgen. Så langt er vi meget fornøyd med valget av båt, og den sølvgrå under dørken synes også å være et meget hyggelig bekjentskap. Brummer og går så det er en fryd, og den eneste røyken som kan skimtes, er fra den nybakte skippers cigar. Synd at det ikke er nå sommeren starter! Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 1.September.2006 Del på Facebook Svart 1.September.2006 Lurer på om det var dere som kom inn i havna ca kl 20.30 i kveld. Det var en som så nokså konsentrert ut bak roret i en Nidelv så jeg. Så jo ut som det gikk veldig bra inn i båsen... Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 2.September.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.September.2006 Lurer på om det var dere som kom inn i havna ca kl 20.30 i kveld. Det var en som så nokså konsentrert ut bak roret i en Nidelv så jeg. Så jo ut som det gikk veldig bra inn i båsen... Stemmer nok det, GeirFrode! Slet litt med å finne ut av hva som var "min bås", så det ble litt frem og tilbake og baugpropell-brumming før vi fikk manøvrert oss inn på riktig plass. Når stedssansen blir litt bedre, skal nok dette gå ganske svettefritt! Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 2.September.2006 Del på Facebook Svart 2.September.2006 bak roret Ble du våt? Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 2.September.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.September.2006 Ble du våt? Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 9.Juli.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juli.2015 (redigert) Så - etter 9 år og mange trivelige opplevelser med den trauste, gode, gamle Nidelv'en - ble vi litt for opphengt i båtannonser på finn.no igjen..... Resultatet av dette er at det over helga blir meldt flytting for en Saga 315 fra Gressvik til Råde. Ikke lange henteturen riktignok, men ganske spennende likevel! Ryddig selger, velholdt båt og ikke minst - riktig "farge" og størrelse på motoren. Klart vi er litt yre! Nå gjenstår det bare å få meddelt dette på en mest mulig skånsom måte til Nidelv'en, samt finne en god ny eier til den.... (finn.no-kode: 61486436). Redigert 9.Juli.2015 av Arvid_A (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ms Fortuna Svart 9.Juli.2015 Del på Facebook Svart 9.Juli.2015 Gratulerer, og velkommen som Saga eier. Kan jo da benytte anledningen til å reklamere for Saga klubben Oslofjorden, som har 2 treff i året. Anbefales, alltid veldig hyggelig - og ikke minst lærerikt om båtene våre. Neste treff er på Verdens ende siste helgen i August. www.sagaklubben.no Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 9.Juli.2015 Del på Facebook Svart 9.Juli.2015 Gratulerer fra meg også, ihuga Sagabåteier med en Saga 27 1986 modell som jeg har hatt fra 1987. Og dersom du skulle ønske å dele opplevelser eller diskutere problemer med Saga'n eller den grå i kjelleren (gud bedre!), er det bare å gå inn på sagaforumet.com som jeg driver. Lars H. (Trudelutt) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Arvid_A Svart 9.Juli.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Juli.2015 Takk for det, Ms Fortuna og Lars H.! Når det gjelder sagaforumet, så var jeg så forutseende å melde meg inn der allerede for et halvt års tid siden. Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth 81 Svart 9.Juli.2015 Del på Facebook Svart 9.Juli.2015 Gratulerer med overgangen fra en drømmebåt til en annen! Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
Sitrin Svart 9.Juli.2015 Del på Facebook Svart 9.Juli.2015 Garatulerer med ny båt Arvid Sitér dette innlegget Båter: Delta seiljolle, Selco 13, Europa seiljolle, Trebåt (Øvre Tune ett eller annet) Laser seiljolle, GH 14, With 13, Solux 760 TC (AC), Bombard Tropic, Master 820, Flem 350, Galeon 390, Mercury Rib Medlem i Redningsselskapet Båtplass i Råde båtforening Link to post
VannTro Svart 9.Juli.2015 Del på Facebook Svart 9.Juli.2015 Gratulerer med ny flott båt Arvid_A ! Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Bitteliten Svart 10.Juli.2015 Del på Facebook Svart 10.Juli.2015 Gratulerer med flott båt! Sitér dette innlegget Link to post
Festina_Lente Svart 10.Juli.2015 Del på Facebook Svart 10.Juli.2015 Skulle jeg noen gang melde overgang til motorbåt igjen så står Saga høyt på ønskelisten - gratulerer !! Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 10.Juli.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juli.2015 Takk for hyggelige gratulasjoner alle sammen!Da er det bestemt at siste gjennomgang av "nybåten" vil skje på mandag. Hvis alt er på stell vil vi glise oss hjemover fra Gressvik til Krokstadfjorden på mandag ettermiddag. Kan godt hende det blir noen bilder i så fall! - og til slutt: Hvis noen skulle kjenne noen som går og drømmer om en greit utstyrt Nidelv 28 med en 2000-modell Yanmar i kjelleren, er det bare å ta kontakt! Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 16.Juli.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juli.2015 Så har Nidelv'en måttet vike plass for den større og sterkere Saga'en!Henteturen fra Gressvik/Fredrikstad på mandag gikk helt etter planen. Vi har fått flytta over løsøret fra Nidelv'en, og har nå starta på prosessen med å "bo oss inn" og finne ut av utstyr og saker og ting ombord. Spennende og morsomt! Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 16.Juli.2015 Del på Facebook Svart 16.Juli.2015 Gratulerer. . :) nydelig skute. Flott akterdekk for solnedganger Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Arvid_A Svart 16.Juli.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juli.2015 Ja, Bjørn. Syns jeg ser for meg kveldssola funkle i et kuppelformet glasset med noe brunt godteri i. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 16.Juli.2015 Del på Facebook Svart 16.Juli.2015 Det finnes ikke mye bedre.. :) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.