Trude III Startet 31.August.2006 Del på Facebook Startet 31.August.2006 Hei, Jeg sliter med en del grums i dieseltanken og er nødt til å gjøre noe i vinter. Dieseltanken er plassert under dørken på styrbord side og er laget i aluminium (West Mekan). På toppen sitter det et mannlokk (på midten i lengderetning og til venstre i sideretning). Men over er det selvfølgelig støpt dørk. Jeg vurderer og sette i en rundt luke omtrent så stor som mannlokket da denne kommer under en skuffseksjon under førersetet. Da kan jeg komme til. Men før jeg gjør dette kunne jeg tenke meg å høre om noen har åpnet dette mannlokket noen gang og sett om man kan komme til hele tanken herfra? Er lite lysten på å skjære hull i siden på tanken og sette i nye mannlokk. Jeg er jo redd for lekkasjer. Er det noen som har denne båten som har erfaringer å dele blir denne mannen glad! Hilsen Harald L Sitér dette innlegget Trude III Link to post
roaldbj Svart 31.August.2006 Del på Facebook Svart 31.August.2006 Har du vurdert å montere en avtappingskran i bunnen av dieseltanken. Jeg kjenner ikke til hva eventuelle EU-regler sier om ettermontering av slik kran. På min båt som er EU-godkjent er det på det laveste punktet i dieseltanken en avtappingsstuss som er tettet med vanlig blindplugg. Dette har allerede hjulpet meg en gang da jeg fikk ferskvann på dieseltanken grunnet skjødesløshet. Dersom du skal sette på nytt mannlokk kan det vært lurt å ta kontakt med produsent og be om tegning av tanken slik at du ikke plasserer mannelokket rett over skottinndelingen som sikkert finnes inne i tanken. Sitér dette innlegget Link to post
Trude III Svart 31.August.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.August.2006 Hei, Jeg fant et bilde av tappepunktene. På denne tanken tapper motor og dieselvarmer fra det lavest punktet hele tiden slik at all grums havner i vannutskiller / filter. Det er riktignok en plugg til som er blindet som ligger ennå 1cm(?) lavere enn utakene. Jeg skal sette i en tappestuss her. Alikevel ønsker jeg å rengjøre tanken da jeg mistenker den for å ha mye bunnfall / slagg. Takk for tipset med produsenten. Jeg skal høre med West Mekan om de kan ha en tegning over tanken. Håper også og høre fra noen som har åpnet tanken på Viksund 900'n. Hilsen Harald L Sitér dette innlegget Trude III Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.