Sea Ray Startet 1.September.2006 Del på Facebook Startet 1.September.2006 Hvordan lager produsentene av båter antisklibelegg? noen som vet? Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 1.September.2006 Del på Facebook Svart 1.September.2006 Et mønster/avstøp av noe "ruglete" som er en del av støpeformen. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Sea Ray Svart 1.September.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.September.2006 Greit nok det, men hva er greit å bruke? Takker for svar. Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 1.September.2006 Del på Facebook Svart 1.September.2006 Virker som om du ønsker å gjøre dette selv på et eksisterende skrog. Kjøp plastperler som blandes i det du vil påføre dekket. Blandes i lakk/topcoat og du får et ok resultat. I marinen brukte vi å blande sand imalingen, samme prinsipp. Ellers er det en løsning som er veldig enkel. Det leveres et "usynlig" belegg hos VVS forhandlere som er til å lime fast i bunnen på badekaret. Er nesten usynligt og har god effekt. Dette er en nesten permanet løsning og skal erstatte sklimatten.. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Ingar Svart 1.September.2006 Del på Facebook Svart 1.September.2006 Hvis du skal lage en støpeform så lager produsentene mønsteret ved å kle pluggen med en matte med det mønsteret de ønsker. Skal du lage skisikring på en eksisterende flate fungere det utmerket å strø salt/sukker før topcoat'en har herdet. Sitér dette innlegget Link to post
mao Svart 1.September.2006 Del på Facebook Svart 1.September.2006 I marinen maler de dekket og strør sand på før malingen er tørr. Funker bra men vil se litt røfft ut på en fritidsbåt kanskje ? Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 1.September.2006 Del på Facebook Svart 1.September.2006 Sand blir som du sier veldig "røft", overflaten etter påstrøing av salt/sukker blir 100% sklisikker. Sitér dette innlegget Link to post
Sonata 7 Svart 1.September.2006 Del på Facebook Svart 1.September.2006 Når du legger på ssukkeret, regner jeg med at det skal lakkes strøk etter det. Hvordan er dette å sitte på, skal fornye cocpiten min og da må jeg ha nytt sklibelegg på benkene, tanken var sand men det kan jo bli litt røft som sagt. Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 2.September.2006 Del på Facebook Svart 2.September.2006 Kansje du finner noe her. Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Ingar Svart 2.September.2006 Del på Facebook Svart 2.September.2006 Når du legger på ssukkeret, regner jeg med at det skal lakkes strøk etter det.Nei, man spyler bare vekk sukker/saltet. Dette etterlater en ru overflate som er sklisikker, men likevel snill mot bar hud. Sitér dette innlegget Link to post
Spirit Svart 2.September.2006 Del på Facebook Svart 2.September.2006 (redigert) Ta deg en tur på Biltema og kjøp en bodyshutz sprøyte som brukes til å sprøyte tectyl med. Disse har jeg sett mange har brukt når de skal ha antisklibelegg på fiskesjarker. De ruller først på ett lag med gel/topcoat og så sprøyter de på med ett lag til med topcoat. Reslutatet blir veldig bra. Jeg har brukt det i trappen på bassenget mitt. Mvh Spirit Redigert 2.September.2006 av Spirit (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sea Ray Svart 2.September.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.September.2006 (redigert) Tror jaggu jeg skal prøve tectysprøyte, den metoden har jeg aldri hørt om. Alt må jo prøves. Har visst glemt å skrive at dette er dekket på en sunseeker. Gammel gelcoat har sprukket, så jeg har slipt det helt ned. Skal sprøyte resten av dekket med topcoat, og slipe og rubbe til det blir 100& strøkent. Vet det blir mye jobb, men har gjort alt før utenom det med antiskli belegg. Takker for svar så langt. Kom gjærne med flere tips. Redigert 2.September.2006 av Sea Ray (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sea Ray Svart 5.September.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.September.2006 Prøvde tectylsprøyte på ei flate i dag, ikke bra resultat.. noen som har flere forslag? Sitér dette innlegget Link to post
Rolf Yks Svart 5.September.2006 Del på Facebook Svart 5.September.2006 Prøv Ingar sitt tips. Enkelt og effektivt Sitér dette innlegget Link to post
evenR4u Svart 5.September.2006 Del på Facebook Svart 5.September.2006 (redigert) Jeg har liggende i båten fra forrige eier en (liten - på størrelse med et mine yoghurt beger eller sånn) boks med noe anti-skli pulver som skal blandes i maling/lakk/gelcoat. Husker dessverre ikke her og nå hva det heter, men er av "alminnelig" fabrikat som du får der du kjøper de andre remediene. Dette må vel være en trygg framgangsmåte - følge maling/lakk/gelcoat produsentens anbefaling ? Redigert 5.September.2006 av evenR4u (see edit history) Sitér dette innlegget evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop. Link to post
Dassic Svart 6.September.2006 Del på Facebook Svart 6.September.2006 Hempel antiskli perler Datablad Sitér dette innlegget Link to post
ooma Svart 6.September.2006 Del på Facebook Svart 6.September.2006 Jotun leverte også slikt pulver tidligere. alternativt er det vanlig å benytte ulike former for sandblåsesand. Fås i mange ulike korninger og typer. Olivin sand er en fin ting. Sitér dette innlegget Oso Link to post
avmønstret5 Svart 6.September.2006 Del på Facebook Svart 6.September.2006 Jeg malte dekket for ca en uke siden med Jotun 2 komp. m/antiskliperler, tre strøk, og er svært fornøyd med resultatet, men heldigvis brukte jeg bare en brøkdel av anbefalt mengde antisklipulver. Hadde jeg brukt det som står på boksen hadde dekket blitt rene sandpapiret tror jeg. Sitér dette innlegget Link to post
MB Keila Svart 20.Desember.2006 Del på Facebook Svart 20.Desember.2006 Det gir ikke akkurat gir svaret på det som det blir spurt om her, men et lite tips verdt å huske: Når du maler med topcoat innvendig i en båt så lar du det herde noe før du kaster ny topcoat på ved hjelp av en vanlig gaffel fra kjøkkenskuffen. Kan gjerne være flere farger topcoat. Gir litt ekstra friksjon samtidig som det pynter opp. Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 20.Desember.2006 Del på Facebook Svart 20.Desember.2006 Jeg malte dekket med Jotun toppcoat i høst. Alle malingsfabrikanter har antisklipulver som en kan blande i malingen, men min erfaring er at de oppgir alfor mye. En 1/3 av det som oppgis er ofte mer en nok. Jeg malte dekket med tre strøk og med antisklipulver i det siste. Resultate ble 101% perfekt. OBS! for temp. og vær. Sitér dette innlegget Link to post
kgt Svart 20.Desember.2006 Del på Facebook Svart 20.Desember.2006 Vetus har et prudukt for på smøring. Sitér dette innlegget kgt Link to post
Gullfisk Svart 20.Desember.2006 Del på Facebook Svart 20.Desember.2006 Det finnes former i fleksible matter med forskjellig mønster til dette formålet. Jeg har sett dette på en engelsk(tror jeg) hjemmeside en gang. Husker ikke hva det heter, men det finnes i hvertfall. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.