Jump to content

Hvordan lage antiskli belegg i top coat? ( ikke lakk)

Sea Ray

Recommended Posts

Virker som om du ønsker å gjøre dette selv på et eksisterende skrog. Kjøp plastperler som blandes i det du vil påføre dekket. Blandes i lakk/topcoat og du får et ok resultat. I marinen brukte vi å blande sand imalingen, samme prinsipp.

Ellers er det en løsning som er veldig enkel. Det leveres et "usynlig" belegg hos VVS forhandlere som er til å lime fast i bunnen på badekaret. Er nesten usynligt og har god effekt. Dette er en nesten permanet løsning og skal erstatte sklimatten..

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Ta deg en tur på Biltema og kjøp en bodyshutz sprøyte som brukes til å sprøyte tectyl med. Disse har jeg sett mange har brukt når de skal ha antisklibelegg på fiskesjarker.

De ruller først på ett lag med gel/topcoat og så sprøyter de på med ett lag til med topcoat. Reslutatet blir veldig bra.

Jeg har brukt det i trappen på bassenget mitt.

Mvh

Spirit

Redigert av Spirit (see edit history)

Tror jaggu jeg skal prøve tectysprøyte, den metoden har jeg aldri hørt om. Alt må jo prøves.

Har visst glemt å skrive at dette er dekket på en sunseeker. Gammel gelcoat har sprukket, så jeg har slipt det helt ned. Skal sprøyte resten av dekket med topcoat, og slipe og rubbe til det blir 100& strøkent. Vet det blir mye jobb, men har gjort alt før utenom det med antiskli belegg. Takker for svar så langt. Kom gjærne med flere tips.

Redigert av Sea Ray (see edit history)

Jeg har liggende i båten fra forrige eier en (liten - på størrelse med et mine yoghurt beger eller sånn) boks med noe anti-skli pulver som skal blandes i maling/lakk/gelcoat. Husker dessverre ikke her og nå hva det heter, men er av "alminnelig" fabrikat som du får der du kjøper de andre remediene. Dette må vel være en trygg framgangsmåte - følge maling/lakk/gelcoat produsentens anbefaling ?

Redigert av evenR4u (see edit history)

evenR4u • Som en virvelvind i 8 knop.

• 3 måneder senere...

Det gir ikke akkurat gir svaret på det som det blir spurt om her, men et lite tips verdt å huske:

Når du maler med topcoat innvendig i en båt så lar du det herde noe før du kaster ny topcoat på ved hjelp av en vanlig gaffel fra kjøkkenskuffen. Kan gjerne være flere farger topcoat. Gir litt ekstra friksjon samtidig som det pynter opp.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...