Jump to content

Max motor på Formel 610 GTO 1990 mod. ?

Honda10hk

Recommended Posts

Mener det er lang stamme. Vet ikke hva som er maks godkjent hk, men 2 kamerater av meg har hatt slike, den ene med ca 350hk V8 hekkaggregat. Den andre med Yamaha 225hk. Vet ikke hva slags fart de gjorde.. de påsto et sted fra 60-70knop , men jeg tror de "målingene" kan man trygt ta med en skuffe salt :cheers:

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Den andre med Yamaha 225hk. Vet ikke hva slags fart de gjorde.. de påsto et sted fra 60-70knop , men jeg tror de "målingene" kan man trygt ta med en skuffe salt

Den gjør nok rett rundt 60knop med heis og riktig propell med 225hp, med 350hp V8 burde den runde 60 da og.

Flere jeg kjenner har hatt denne båten, de går fort og har bra V bunn så kan bruke store motorer.

Båt 1 :den ene kjørte med 350hp mercruiser .

båt 2 : 300hp mercury utenbords med nosecone og heis , denne gikk veldig fort :yesnod:

båt 3 : 250hp yamaha

Båt 4: 235 evenrude på skrog bygget til skjærgårdsjeep, litt skjelven i skroget da og tok inn vann bak ved for rask stopp men fart veldig bra, 70gps. :yesnod:

båt 5: så i sommer i samme havn som jeg har en med 850bmw motor er V12 5 liter

øyvind

Redigert av bukt (see edit history)
  • 1 år senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...