Halvor Smeland Startet 2.September.2006 Del på Facebook Startet 2.September.2006 Jeg har en ny fire takt Tohatsu som har vært på havets bunn. Har spylt alt med vann, brukt 556, tappet oljen, hatt på ny og renset forsgasseren. Når jeg drar i snoren lyser det rød lyset, men ingen grist på pluggene. Har hatt ut kontakter renset og brukt trykkluft. Kan noen hjelpe meg og fortelle hva jeg må gjøre. Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 2.September.2006 Del på Facebook Svart 2.September.2006 oi hørtes ikke bra ut, du har jo gjort det meste av førstehjelp som kan gjøres vil jeg tro! Høres ut som det har skjedd noe med tenninga ja....... hadde vært absolutt det beste og fått kjørt motoren litt, mye kan gå i stykker av vann her og der! jeg ville kansje prøvd forsiktig med startgass for å håpe den fikk start og gikk seg til....... viktig at den ikke blir stående i ro så ting ruster osv! ellers ville jeg åpnet/tørket tenningsgreiene...... ikke så mye til råd i forhold til det du har gjort men......... Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Droll Svart 2.September.2006 Del på Facebook Svart 2.September.2006 Motoren bør startes så fort som mulig, siden du ikke har gnist blir det 1ste pri, å få ordnet . Hvis det ikke er mulig bør du sprøyte inn tynn fukt drivend olje inn i sylindrene, dra deretter motoren på starteren noen ganger ( den manuelle i ditt tilfelle ) Mange mulige feilkilder, men uten manual er vel det eneste du kan prøve er å koble ut eventuelle dødmans brytere/stopp bryter .... Uansett hva du har gjort så må motoren startes og varm kjøres, hvis du ikke kan det bør du levere motore på et verksted snarest !!. ville kansje prøvd forsiktig med startgass for å håpe den fikk start og gikk seg tilStart gass gir ingen gnist ... og hvis en har gnist er det bedre å sprøyte inn litt ren bensin ( eventuelt med litt 2-taks olje ) Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
Superkul Svart 2.September.2006 Del på Facebook Svart 2.September.2006 jeg vet........ men den kan starte alikevel på dette da den er så lettantennelig at den tenner på kompresjonen ???? har sparka i gang mange rare feil med den..... men som du sier MÅ den startes fort som f...... uansett måte, sørg for at motoren står tørt helst med en vifte på seg og dra den noen runder ofte til feil er utbedret! kansje greit å levert den inn på merkeverksted pga tenningsfeil så den starter fortest mulig! Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Hilmar 2 Svart 2.September.2006 Del på Facebook Svart 2.September.2006 lever ALLTID motoren på et verksted etter et besøk på havets bunn! Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Halvor Smeland Svart 2.September.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.September.2006 Mange takk for gode råd. Nå har jeg gnist på pluggene til begge motorene. Det er ikke alltid at en båt greier 135 mm nedbør på et døgn. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 2.September.2006 Del på Facebook Svart 2.September.2006 Nå har jeg gnist på pluggene til begge motorene.Har du flere motorer som har vært på havet bunn eller mener du på begge sylinderne? hva gjorde du får å få gnist? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.