Jump to content

Har noen en link eller info til båtplassleie

bukt

Recommended Posts

Nå er jo ikke presset så stort m.h.p. å få båtplass i Arendal. men jeg har registrert at det er kommet en ny brygge på utsiden av APL i arendal, sist gang jeg var forbi var det glissent med båter på denne. Om noen er på jakt etter en plass kan det jo være verdt å ta en telefon..

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Havnevik Brygge AS

Firmabeskrivelse

Helt nytt bryggeanlegg med 120 båtplasser.

Ledige plasser!

Mulighet for vinteropplag.

--------------------------------------------------------------------------------

Kontaktopplysninger Havnevik Brygge AS

Havnevik

3060 Svelvik

Tlf: 33775135

Vis Kart

E-post: ksurlien@online.no

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Båtplassene måles (for det meste!) fra senter utrigger til senter utrigger så hvis du har en båt som er 3,5 meter bred så trenger du nok minst 4 meters båtplass. Jo større båtplass man trenger jo færre er tilgjengelig og jo høyere blir prisen!

I indre Oslofjord så ligger vel en 3,5 meter på 7/10.000 og en 4 meter på 10/15.000? Synes som prisene ikke er så mye lavere, hvis i det hele tatt, om man beveger seg litt utover i fjorden.

Båtplassene måles (for det meste!) fra senter utrigger til senter utrigger så hvis du har en båt som er 3,5 meter bred så trenger du nok minst 4 meters båtplass. Jo større båtplass man trenger jo færre er tilgjengelig og jo høyere blir prisen!

Det blir vel ikke så helt galt om du antar at utriggere spiser 30 cm av bredden, og så skal du ha plass til fendere. En halvmeter går veldig fort. :wink: Det er ikke noe gøy å ha båten liggende i press.

I indre Oslofjord så ligger vel en 3,5 meter på 7/10.000 og en 4 meter på 10/15.000? Synes som prisene ikke er så mye lavere, hvis i det hele tatt, om man beveger seg litt utover i fjorden.

Der er prisområdet, ja, selv om det er like greit å legge forventningsnivået på det høyeste prisnivået. Jeg fikk nettopp vinterprisene fra havna jeg ligger, og de var blitt 50% høyere enn prisanslaget jeg fikk i vår. :headbang: Redigert av Sjøtummel (see edit history)

Rudebilen er historie, nå har vi fått kulturhus der, selv om det var litt kultur over rudebilen også. Om noen opfatter meg som lokalpatriot .... så har de helt rett :yesnod: Mye kunne vært anderledes her i Arendal, men jeg er svært glad for å bo her. I sommer fikk vi ny havnefogd også, så mitt håp er at Arendal snart skal bli et selvsagt stoppested for båtturistene igjen. :flag:

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Vel, sannheten er vel at jeg er aldri så lite misunnelig! Jeg kan godt tenke meg å flytte til Sørlandet, forutsatt hus med nærhet til sjøen og båtplass, men får ikke fruen med. Og hun som attpåtil er fra Sørlandet!

"Jeg kommer på besøk om sommeren", er det lengste hun vil strekke seg - så da så? :rolleyes:

:sailing: l

Vel, det er ikke helt håpløst; Huset er nedbetalt, jobben er 15 minutter unna (til fots!) og jeg har båtplass også til neste år.

På den annen side så kunne jeg solgt huset og kjøpt et nytt på Sørlandet til "halv pris" og da hadde det blitt fin båt!

Luksusproblemer? Ja, men luksusproblemer er også problemer! :yesnod:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...