bukt Startet 2.September.2006 Del på Facebook Startet 2.September.2006 Har noen info eller link til priser på båtplass i ytre Oslofjord ,Østfold fredrikstad området eller i vestfold fra tønsberg til stavern området. Skal ha båten jeg kjøper i et av de områdene og vil ha alt klart før kjøp så jeg ikke står uten havn med et stort problem Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 2.September.2006 Del på Facebook Svart 2.September.2006 Finn er vel den eneste åpne markedsplassen jeg kjenener til for båtplasser. Det er stor mangel på plasser og stor rift om de som finnes Det er en havn under utbygging i Tønsberg (Jarlsø) Her koster plassene 50.000 kroner pr breddemeter. Sitér dette innlegget Link to post
Sigurd Svart 2.September.2006 Del på Facebook Svart 2.September.2006 Du kan jo prøve http://www.lorsa.no/Marina/marinaintro.html Skal bygges ut en del neste år, men det er mange på liste allerede, så du har ingen tid å miste. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 2.September.2006 Del på Facebook Svart 2.September.2006 Kanskje vi kan gjøre dette til en tråd med tips om hvor det bygges nye båtplasser rundtomkring. Sikkert mange som er interessert Sitér dette innlegget Link to post
Hallaron Svart 2.September.2006 Del på Facebook Svart 2.September.2006 Nå er jo ikke presset så stort m.h.p. å få båtplass i Arendal. men jeg har registrert at det er kommet en ny brygge på utsiden av APL i arendal, sist gang jeg var forbi var det glissent med båter på denne. Om noen er på jakt etter en plass kan det jo være verdt å ta en telefon.. Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
Mouche Svart 2.September.2006 Del på Facebook Svart 2.September.2006 Havnevik Brygge AS Firmabeskrivelse Helt nytt bryggeanlegg med 120 båtplasser. Ledige plasser! Mulighet for vinteropplag. -------------------------------------------------------------------------------- Kontaktopplysninger Havnevik Brygge AS Havnevik 3060 Svelvik Tlf: 33775135 Vis Kart E-post: ksurlien@online.no Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Johnso Svart 2.September.2006 Del på Facebook Svart 2.September.2006 Er vel neppe noen i Østfold som trenger å annonsere båtplasser. Selv har jeg et anlegg med 140 plasser totalt. Alt fullt + venteliste. Du kan jo forsøke Onsøy Marina eller Gressvik Marina, men jeg regner med at det er ventelister der også. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 2.September.2006 Del på Facebook Svart 2.September.2006 Hvor i Østfold er det dere holder til da? Gressvik var fulle i år. Onsøy er jo ganske langt ut da - så der sjekket ikke jeg i år Sitér dette innlegget Link to post
bukt Svart 2.September.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.September.2006 Hva ligger prisen ca for haveplass jevnt over, båten jeg kommer til å kjøpe blir under 3,5m så plassen kan være det i bredde. Er heller ikke noe must for meg med landstrøm, Wc og dusj i havnen. Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 3.September.2006 Del på Facebook Svart 3.September.2006 Båtplassene måles (for det meste!) fra senter utrigger til senter utrigger så hvis du har en båt som er 3,5 meter bred så trenger du nok minst 4 meters båtplass. Jo større båtplass man trenger jo færre er tilgjengelig og jo høyere blir prisen! I indre Oslofjord så ligger vel en 3,5 meter på 7/10.000 og en 4 meter på 10/15.000? Synes som prisene ikke er så mye lavere, hvis i det hele tatt, om man beveger seg litt utover i fjorden. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Sjøtummel Svart 3.September.2006 Del på Facebook Svart 3.September.2006 (redigert) Båtplassene måles (for det meste!) fra senter utrigger til senter utrigger så hvis du har en båt som er 3,5 meter bred så trenger du nok minst 4 meters båtplass. Jo større båtplass man trenger jo færre er tilgjengelig og jo høyere blir prisen!Det blir vel ikke så helt galt om du antar at utriggere spiser 30 cm av bredden, og så skal du ha plass til fendere. En halvmeter går veldig fort. Det er ikke noe gøy å ha båten liggende i press.I indre Oslofjord så ligger vel en 3,5 meter på 7/10.000 og en 4 meter på 10/15.000? Synes som prisene ikke er så mye lavere, hvis i det hele tatt, om man beveger seg litt utover i fjorden.Der er prisområdet, ja, selv om det er like greit å legge forventningsnivået på det høyeste prisnivået. Jeg fikk nettopp vinterprisene fra havna jeg ligger, og de var blitt 50% høyere enn prisanslaget jeg fikk i vår. Redigert 3.September.2006 av Sjøtummel (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Johnso Svart 3.September.2006 Del på Facebook Svart 3.September.2006 Hvor i Østfold er det dere holder til da? Holder til i Råde, nærmere bestemt Oven. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 3.September.2006 Del på Facebook Svart 3.September.2006 Johnso - si i fra om dere bygger ut da. 5 meters plass er av interesse Sitér dette innlegget Link to post
Hallaron Svart 3.September.2006 Del på Facebook Svart 3.September.2006 Jeg tror jeg ligger på en av de dyreste plassene i Arendal. Betaler 4000,- for 3,5 meter. Inkl vann/strøm. Men jeg velger å fortsatt ligge der, fordi det er bare 3-4 minutter å gå hjemmefra... Nok en grunn til å flytte fra storbyen Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
Mouche Svart 3.September.2006 Del på Facebook Svart 3.September.2006 Og i tillegg så har du verdens beste riffla pommes frittes som du kjøper på rutebilstasjonen? Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Hallaron Svart 3.September.2006 Del på Facebook Svart 3.September.2006 Rudebilen er historie, nå har vi fått kulturhus der, selv om det var litt kultur over rudebilen også. Om noen opfatter meg som lokalpatriot .... så har de helt rett Mye kunne vært anderledes her i Arendal, men jeg er svært glad for å bo her. I sommer fikk vi ny havnefogd også, så mitt håp er at Arendal snart skal bli et selvsagt stoppested for båtturistene igjen. Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
Bitteliten Svart 3.September.2006 Del på Facebook Svart 3.September.2006 så mitt håp er at Arendal snart skal bli et selvsagt stoppested for båtturistene igjen. Arendal er et perfekt sted å stoppe for å henge seg ny båt. Windy, Nidelv, Skilsø, Joda... Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 3.September.2006 Del på Facebook Svart 3.September.2006 Vel, sannheten er vel at jeg er aldri så lite misunnelig! Jeg kan godt tenke meg å flytte til Sørlandet, forutsatt hus med nærhet til sjøen og båtplass, men får ikke fruen med. Og hun som attpåtil er fra Sørlandet! "Jeg kommer på besøk om sommeren", er det lengste hun vil strekke seg - så da så? l Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Hallaron Svart 3.September.2006 Del på Facebook Svart 3.September.2006 jaja - da må du vel slite med rushtid, knapphet på båtplasser, og huspriser som er minst dobbelt så høye som i Arendal. Jeg blir her.. Sitér dette innlegget Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005. Link to post
Mouche Svart 3.September.2006 Del på Facebook Svart 3.September.2006 Vel, det er ikke helt håpløst; Huset er nedbetalt, jobben er 15 minutter unna (til fots!) og jeg har båtplass også til neste år. På den annen side så kunne jeg solgt huset og kjøpt et nytt på Sørlandet til "halv pris" og da hadde det blitt fin båt! Luksusproblemer? Ja, men luksusproblemer er også problemer! Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Manito Svart 4.September.2006 Del på Facebook Svart 4.September.2006 Du kan jo sjekke med Kambo Marina evt Jeløya båt og motor Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.