Jump to content

Bytte daviter-"tau": nylon-bånd eller wire?


nordan family 27

Recommended Posts

har anskaffet et par brukte ILAS davitere (med sveiv) og planlegger å bytte de jeg har (som ikke har sveiv). ILASene trenger litt ny finish, og de nylon-båndene som er der er slitne. Ser ut som de har vært slitt/røket tidligere, og at man bare har knytt krokene litt lengre inn. Båndene skal derfor byttes - men bør jeg bytte til nye nylon-bånd, eller til wire? Er det noen som har erfaringer med wire?

 

Ser av en tidligere tråd at jeg bør benytte"etseprimer" ? til grunning, men er det en lakk på toppen som egner seg bedre enn andre?

Link to post
Share on other sites

Ville ikke tenkt på å bruke wire i disse. Innmat og ruller er basert på "nylonbånd".

Et tips for å forlenge livet på disse båndene er å snu dem etter noen år, når ytterdelen begynner å bli sliten.

Har malt med bengalakk, dette varer noen år, og så må man til på nytt :rolleyes: Veldig vanskelig å få til en skikkelig varig løsning som ikke begynner å flasse av etterhvert.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...