Jump to content

Prosjekt: C/C Badrast

Jon-Kåre

Recommended Posts

Jeg er våken jeg men har rett og slett ikke hatt tid. Holder på å gjøre ferdig et rom i kjelleren så jeg har plass å gjøre av svigersene i julen. Ferdig plate kled så det gjenstår nå maling, listverk og foringer. Så skal jeg lage lydhimling da. Før jul blir det bare på den ene siden av en drager da det her er et rom som er slått sammen med en gang og i gangdelen har det enda ikke vert himling. I rom delen er der himling så her blir det ingen lydhimling før jul så svigerssan får bære besinne seg litt. Ja dukke hus / uthus har jeg og måttet lage i denne perioden. Så med mye jobbing i tilegg blir det ikke mye tid til båt men skal skjerpe meg etter jul :drink:

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

• 5 måneder senere...
Svart (redigert)

Ja jeg betaler nå lagerleie iallefall. Har det dønn travelt på jobben og har i grunnen hatt det veldig lenge, ikke aner jeg noe håp om mindre travle tider med det første heller. Men skroget står nå der godt og tørt så bare det blir litt tid så skal vel ting skje. Har jo og motoren til Gjeld.frid II som jeg holder på med og sdette har førsteprioritet etter arbeid da

Lagt til: og selvsagt etter familie

Redigert av Jon-Kåre (see edit history)

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

• 3 måneder senere...

Da har Badrast startet sin siste reise, virker ikke som om det er mulig å selge det skroget. Skal en kar fra en nabo komunne å se på det til uken men han virker passe lunken. Det som ser ut til å skremme mest er transportutgifterbadrast_siste_reise.jpg

Her er det iallefall kommet ut av lagerhallen og er det ikke solgt før jeg kommer fra syden om 3 uker så blir det ved til vinteren

Tror jeg har hatt cirka 15 henvendelser fordelt på 100mil nord og 100 mil sørover, 15000,- cirka i frakt og 5000,- for skroget synes jeg ikke er avskrekkende. en var så frekk at han mente han kunne få det da frakt kostnadene var høye. Heller ved til vinteren var svaret han fikk :headbang: Ikke noe særlig artig valg dette da jeg har hatt mange drømmetimer, sikkert så mange at hadde jeg arbeidet de timene hadde båten hvert ferdig :crazy:

Jaggu ser det ikke ut til at det er solgt, tror det ikke enda men vi skulle ordne salget når jeg kommer fra ferie, ikke er jeg lykkelig men det er bedre en ved. Tror jeg da :confused:

NEi Gjeld-frid II skal ikke selges

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...