Jump to content

"RedningsSkøyta" (medlemsbladet til Redningsselskapet)


880

Recommended Posts

:headbang:

Har i dag sittet og lest Redningselskapet sitt medlemsblad og er meget imponert over hvor bra dette bladet er blitt.

Gratulerer NSSR...

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

Jepp. Det har utviklet seg ganske bra etterhvert. Redaktørskiftet var bra for NSSR men kanskje ikke like bra for hans tidligere arbeidsgiver........

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Mange takk for hyggelige ord. Vi har jobbet med en utvikling av bladet en tid, og kan love mye spennende for maritimt interesserte i tiden som kommer. Dette gjelder forøvrig hele tilbudet fra Selskapet. Vil du være med, så heng på!

Jeg håper båtfolket vil slutte opp om den store innsamlingsaksjonen vår. Vi trenger å fornye flåten - ikke minst for å betjene den stadig økende fritidsbåtflåten.

Helgen 29. og 30. november vil stå i Redningsselskapets tegn med en hel lørdagskveld med uderholdning og spennende maritime innslag på TV 2.  

Til innsamlingsjobben trenger vi både områdeledere og bøssebærere. Ring oss på 67 57 77 77!

Vel, dette ble kanskje vel mye reklame, men jeg kunne ikke dy meg.

Ha en trygg høst

Ingvar

Ingvar Johnsen, Redningsselskapet.

Link to post
Share on other sites

Heisan  :nonod:

Jeg slutter meg helt og holdet til Lasses kloke ord og minner om at fritidsbåtfolket og kystfiskerne har gått sammen i et felles løft i innsamlingsaksjonen for å markere Redningsselskapets store betydning for oss som farter langs kysten, både i næring og for fornøyelsens skyld. Det er det sannelig verdt å betale litt (les mye) for!

Hilsen Syvert  :confused:

knbf.no For et bedre båtliv for alle"
Link to post
Share on other sites

  • 9 år senere...

Hei

 

Eg synest ikkje at bladet er noko godt blad. I siste nr. er det fem sider om eit par som PLANLEGG og dra på kanalferd i ti år når dei blir pensjonistar om eit år!!!

Eg synest det er meir interessant med omtale av kva folk faktisk har gjort, spesielt når det gjeld turar.

 

Eg synest også at bladet ofte er nedlatande i sin omtale av mannskapet på båtar dei har berga eller assistert, (Ja eg veit det er mange som kunne unngått situasjonar dei kjem opp i.)

 

Det dei kallar "Båtnytt" er svært lett omtale, om det ikkje er reklame.

 

Artiklane til Johan J. Petersen, om dei første redningsskøytene, les eg alltid med stor glede.

 

 

Ask

Link to post
Share on other sites

Jeg har en finger med et arr etter en litt klønete handling jeg utførte som 12-åring.

Hver gang jeg ser på det, tenker jeg på Ingvar. Det var han som først fant guttungen som hadde klønet en finger inn i en vinsj som holdt en Racerbåt på hengeren mens den stod i hellingen til slippen.

Ingvar, snappet til seg en rull med Tjæretape og surret fingeren... så tok han tak i skuldrene mine... så meg dypt inn i øynene og sa: "Den tapen, skal du ikke ta av før om fire dager, UANSETT hva mora di sier"

hehe... et godt minne og det grodde fint som bare det :)

Ingvar var der som kontrollør av sikkerhetsutstyret til de som skulle kjøre race inn ved Nesset og jeg stod der med en verkende finger og heiet på "Gul Banan"

 

Som redaktør, kan man vel si så mangt..... det er vel et blad jeg skumleser i badekaret når jeg er hjemom leiligheten en gang i måneden, mens jeg kikker på arret på fingeren og humrer...

 

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Link to post
Share on other sites

Det at redningsfolkene skal ta bilde av den forulykkede og deretter prente det på trykk er en uting. Jeg ville mene at taushetsløfte bryter der, hvis de har avlagt noe slikt.

Det blir å "henge" ut den som har kommet i uløkka er for dumt. I en slik situasjon er man ganske ydmyk og godtar det meste.

 

Når det gjelder Trygg på Sjøen er det vel som de andre båtmagasinene, noen gode blader og noen man skummer igjennom.

 

Desembernummeret av Båtmagasinet likte jeg godt. Mye matnyttig stoff og lite av 6 millioners båtene. :lol:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Eg synest ikkje at bladet er noko godt blad. I siste nr. er det fem sider om eit par som PLANLEGG og dra på kanalferd i ti år når dei blir pensjonistar om eit år!!!

 

Eg synest også at bladet ofte er nedlatande i sin omtale av mannskapet på båtar dei har berga eller assistert, (Ja eg veit det er mange som kunne unngått situasjonar dei kjem opp i.)

 

Enig at det er unødvendig å være så nedlatende med enkelte som har blitt hjulpet av RS. På den annen side syntes jeg reportasjen om husbåtparet var grei lesning. Men klarer ikke å la være å irritere meg over at selveste RS sitt blad strør om seg fart på skipet i Km/t !!

Link to post
Share on other sites

 

Enig at det er unødvendig å være så nedlatende med enkelte som har blitt hjulpet av RS. På den annen side syntes jeg reportasjen om husbåtparet var grei lesning. Men klarer ikke å la være å irritere meg over at selveste RS sitt blad strør om seg fart på skipet i Km/t !!

 

Skulle det egentlig være knop? De marsjet rundt i 5 km (2,5 knop)?

 

Link to post
Share on other sites

Artig blad med mye ymse båtstoff, men håper det er selvfinansierende av annonsene.

 

Fokuset må være redningsarbeidet og hvis bladet ikke går i pluss av annonser bør man droppe det og heller satse på nøkterne redningsfokusert informasjon på nettet.

 

Ingen grunn til at Redningsselskapet skal ta opp konkuransen med VI menn BÅt og Båtliv hvis ikke blset gir kontanter i kassa.

 

Er medlem for å få slengt en line i nødsituasjon og ikke for å få slengt et blad i postkassa.

 

I budsjettet bør størst mulig del av kaka gå til direkte til båtdrift og mannskaper og minst mulig til kontoret på Høvik.

 

Medlemspleie og verving er mindre viktig enn arbeidet på fjorden,

Redigert av oslofjord (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det er vanskelig, oslofjord, å klart avgjøre om bladet bærer seg selv økonomisk eller ikke. Dersom det fullfinansieres med annonser/sponsorer, er det kurant. Det kan likevel tenkes at bladet har høyere kostnader enn inntekter. Spørsmålet er hvor mange som ble medlemmer av NSSR der bladet utgjorde det nødvendige kneppet for medlemsskap.

 

Link to post
Share on other sites

Men klarer ikke å la være å irritere meg over at selveste RS sitt blad strør om seg fart på skipet i Km/t !!

I Norge er det metriske systemet standard. Derfor er km/t teoretisk sett riktig, selv om det for båtfolk skurrer. Men jeg synes det er MYE verre når offentlige organer ikke følger det metriske systemet. "Hestekraftavgift" er i så måte et pust fra gamle dager og ikke lovlig.

Redigert av NilsPils (see edit history)

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

Jeg vil tro at dette bladet er selvfinansiert og vel så det uten å vite det med sikkerhet.

Det er opplaget som bestemmer hvilke annonsepriser man kan forlange og med såpass mange medlemmer som får blekka, er jeg temmelig sikker på at det mer enn dekker kostnadene ved det redaksjonelle og selve trykkingen.

 

Det å juge på seg høyere opplag enn man reelt har, har vært et problem før om det ikke er det enda.

 

Det er en grunn til at gratisaviser kan tjene millioner. Om de bare finner finansiering til å trykke og distribuere nok aviser, så er de interessante på annonsemarkedet og hover inn mer penger på det enn det produksjonskostnadene utgjør..

 

RSL

NestBest - Bestway 40, Oppegård båtforening

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...