Bompi Startet 5.September.2006 Del på Facebook Startet 5.September.2006 Jeg har en utfordring! Jeg har skiftet spline og yoke(?) på min Mercruiser 350 mpi magn / Bravo 1 drev. Dette pga motor ut av vater pga defekt på motorfeste. Etter dette har jeg opplevd kraftig varmgang i drevoljen. Mekanikerne finner ikke ut av det. Ingen lagre ser ut til å være skadet. Motoren er sjøvannskjølt og den har ikke for høy temperatur. Oljen er ny og av rett type. Drevet virker ikke å være skadet og har heller ikke vært borti noe. Marinepower ser ikke ut til å kunne forklare dette. Håper noen har noen ideer da nytt drev ikke står øverst på konas ønskeliste. Masse hilsen Jan Tore Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 5.September.2006 Del på Facebook Svart 5.September.2006 Er du sikker på at du ikke hadde varmgang i drevet før du byttet delene? Sitér dette innlegget Link to post
Bompi Svart 5.September.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.September.2006 Det var ikke varmgang tidligere. Jan Tore Sitér dette innlegget Link to post
mao Svart 5.September.2006 Del på Facebook Svart 5.September.2006 Ble Yoke mot gearhus også skiftet? I sa fall kan skimsingen blitt feil ved montering. Bare en teori, men feil skimsing kan føre til varmgang, dette blir værre jo varmere drevet blir. Nå er det vel vanlig at det blir litt temperatur når båten ligger i plan. Hvordan er tempen målt? stiger oljestanden i reservoaret? Sitér dette innlegget Link to post
Bompi Svart 5.September.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.September.2006 Takker for tilbakemeldingen! Skal videresende denne til min mekaniker. Er litt grønn på terminologien, men både hunkjønnsdelen (demperplaten på motoren/svinghjulet) og hannkjønnsdelen på drevet ble skiftet. Oljen koker over og kommer ut via overtrykksåpning i lokket på oljereservoaret på toppen av motoren. Oljen luktet noe brent. Jan Tore Sitér dette innlegget Link to post
bukt Svart 6.September.2006 Del på Facebook Svart 6.September.2006 Hører ikke bra ut, vet drev går varmt ved hard belastning men vet ikke om det ryker da Sitér dette innlegget Link to post
bukt Svart 6.September.2006 Del på Facebook Svart 6.September.2006 Hører ikke bra ut, vet drev går varmt ved hard belastning men vet ikke om det ryker da. Har driveshowers på mitt drev, er å anbefale da olje ikke skifter farge selv med herjing på sjøen. http://www.driveshowers.com/ øyvind Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.