Jump to content

Varmgang i Bravo 1 drev


Bompi

Recommended Posts

Jeg har en utfordring!

 

Jeg har skiftet spline og yoke(?) på min Mercruiser 350 mpi magn / Bravo 1 drev.

Dette pga motor ut av vater pga defekt på motorfeste.

 

Etter dette har jeg opplevd kraftig varmgang i drevoljen. Mekanikerne finner ikke ut av det.

Ingen lagre ser ut til å være skadet.

Motoren er sjøvannskjølt og den har ikke for høy temperatur.

Oljen er ny og av rett type.

Drevet virker ikke å være skadet og har heller ikke vært borti noe.

 

Marinepower ser ikke ut til å kunne forklare dette.

 

Håper noen har noen ideer da nytt drev ikke står øverst på konas ønskeliste.

 

Masse hilsen

 

Jan Tore

Link to post
Share on other sites

Ble Yoke mot gearhus også skiftet?

I sa fall kan skimsingen blitt feil ved montering.

Bare en teori, men feil skimsing kan føre til varmgang, dette blir værre jo varmere drevet blir. Nå er det vel vanlig at det blir litt temperatur når båten ligger i plan. Hvordan er tempen målt? stiger oljestanden i reservoaret?

Link to post
Share on other sites

Takker for tilbakemeldingen!

 

Skal videresende denne til min mekaniker.

 

 

Er litt grønn på terminologien, men både hunkjønnsdelen (demperplaten på motoren/svinghjulet) og hannkjønnsdelen på drevet ble skiftet.

 

Oljen koker over og kommer ut via overtrykksåpning i lokket på oljereservoaret på toppen av motoren. Oljen luktet noe brent.

 

Jan Tore

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...