litno Startet 6.September.2006 Del på Facebook Startet 6.September.2006 Hei Vi er litt grønne mht. motor og kan ikke finne noe om skifte av gearolje i manualen til TAMD30A? For den skal vel skiftes? Hvordan og hvilken olje? Takker for alle gode råd! Sitér dette innlegget Link to post
Kassa Svart 6.September.2006 Del på Facebook Svart 6.September.2006 (redigert) Det spørs vilket gear du har på, men hvis det er det som normalt står montert på disse, så er det vanlig motorolje som skal på. Lukt på oljen som er på. Gearolje har en spesiell lukt kontra motorolje. Den tappes av i bunn, eventuelt suges opp og fyller på ny på toppen i eget fylle hull. Husker ikke intervallet, men det vet VP. Lykke til Redigert 6.September.2006 av Kassa (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ardea 870 Svart 6.September.2006 Del på Facebook Svart 6.September.2006 Hei. Har samme motor selv. I instuksjonsboken står det att gearet skal ha samme olje som motoren, og skal skiftes ver 200 time. MS2 gear skal ha 0,8 liter og MS 3 skal ha 1,6 liter. Sitér dette innlegget Link to post
litno Svart 6.September.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.September.2006 Så dum, det går an å bli! Jeg visste ikke at MS2 og MS3 var gearet! Godt at man har dere! Takk for svar. Sitér dette innlegget Link to post
Sydvesten Svart 6.September.2006 Del på Facebook Svart 6.September.2006 Her finner du det du trenger, søk om TAMD30A under marin motor og instruksjonsboken kommer som pdf fil Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.