Jump to content

Hvit Volvo Penta

Kildal

Recommended Posts

Ser i noen tilfeller (sist i båtmagasinet test av sea king 38) at D6 motoren er hvit ,har dette med at instrumenteringen er hvit , vet at man kan velge mellom sort og hvit motorinstrumentering (har valgt hvit til min Riviera 925) men hva er grunnen til at motoren er hvit ?

Venter førøvrig på båten som kommer i midten av neste måned og er kjæmpespent!!

Riviera 925 Volvo Penta D6 350 Dph

Deutz ? trodde Volvo Penta produserte alle selv

Nåja, VP produserer noe selv også men opp gjennom årene er det MANGE forskjellige motorer som blir malt grønne og kalt VP. Min blåe Perkins f.eks. heter vel MD22 når den er grønnmalt... Redigert av SveinHa (see edit history)

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

D3, D4 og D6 lages på VP fabrikk i Sverige

Og hvilken fabrikk skulle det være?

Skövdeverken?

Det er jo en mannsalder siden VP laget marindieslene sine på Pentaverken. De har handlet inn motorer fra bl.a Perkins, Indenor, Marna og Albin.

Jfr. forrige serie smådiesler som egentlig var en Perkins, som egentlig var enn japansk motor, som egentlig var en........

Jeg tror det er få, om ingen, leverandører av marindiesler som produserer hele spekteret selv. Som nevnt i tråden om kinesiske dieseler, Cummins B-serie, som egentlig var en engelsk motor som viste seg å være produsert i Kina.

Og det er en kvalitetsmotor som tåler mye juling.

Volvo Penta’s Vara plant is the worlds only engine factory specialized in marine diesel engines. In this factory we produce the 3- and 4-litre diesel engines.

Some 100 kilometres west of Shanghai lay this joint venture between AB Volvo Penta and Wuxi Da-Hao Power Company. The factory assembles diesel engines and gen pacs

Ved nærmere ettersyn viser det seg at VP sine små marindiesler fremdeles er Perkins. De er iallefall helt identiske med Perkins 400-serie industrimotorer.

Da Slagskibets nye jerngenoa stod på pallen sin hos Volvo pusheren så mener jeg at det stod i uthevete bokstaver Perkins lavt ned på høyre siden av blokka et sted. Dette er en TAMD 31L motor.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...