Jump to content

Hvit Volvo Penta

Kildal

Recommended Posts

Ser i noen tilfeller (sist i båtmagasinet test av sea king 38) at D6 motoren er hvit ,har dette med at instrumenteringen er hvit , vet at man kan velge mellom sort og hvit motorinstrumentering (har valgt hvit til min Riviera 925) men hva er grunnen til at motoren er hvit ?

Venter førøvrig på båten som kommer i midten av neste måned og er kjæmpespent!!

Riviera 925 Volvo Penta D6 350 Dph

Deutz ? trodde Volvo Penta produserte alle selv

Nåja, VP produserer noe selv også men opp gjennom årene er det MANGE forskjellige motorer som blir malt grønne og kalt VP. Min blåe Perkins f.eks. heter vel MD22 når den er grønnmalt... Redigert av SveinHa (see edit history)

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

D3, D4 og D6 lages på VP fabrikk i Sverige

Og hvilken fabrikk skulle det være?

Skövdeverken?

Det er jo en mannsalder siden VP laget marindieslene sine på Pentaverken. De har handlet inn motorer fra bl.a Perkins, Indenor, Marna og Albin.

Jfr. forrige serie smådiesler som egentlig var en Perkins, som egentlig var enn japansk motor, som egentlig var en........

Jeg tror det er få, om ingen, leverandører av marindiesler som produserer hele spekteret selv. Som nevnt i tråden om kinesiske dieseler, Cummins B-serie, som egentlig var en engelsk motor som viste seg å være produsert i Kina.

Og det er en kvalitetsmotor som tåler mye juling.

Ved nærmere ettersyn viser det seg at VP sine små marindiesler fremdeles er Perkins. De er iallefall helt identiske med Perkins 400-serie industrimotorer.

Da Slagskibets nye jerngenoa stod på pallen sin hos Volvo pusheren så mener jeg at det stod i uthevete bokstaver Perkins lavt ned på høyre siden av blokka et sted. Dette er en TAMD 31L motor.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...