Kildal Startet 7.September.2006 Del på Facebook Startet 7.September.2006 Ser i noen tilfeller (sist i båtmagasinet test av sea king 38) at D6 motoren er hvit ,har dette med at instrumenteringen er hvit , vet at man kan velge mellom sort og hvit motorinstrumentering (har valgt hvit til min Riviera 925) men hva er grunnen til at motoren er hvit ? Venter førøvrig på båten som kommer i midten av neste måned og er kjæmpespent!! Sitér dette innlegget Riviera 925 Volvo Penta D6 350 Dph Link to post
Bitteliten Svart 7.September.2006 Del på Facebook Svart 7.September.2006 De store VP'ene er hvite og på forespørsel kan også de mindre lakkes hvite. Sitér dette innlegget Link to post
Kildal Svart 7.September.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.September.2006 Med de mindre mener du da D6 serien? Sitér dette innlegget Riviera 925 Volvo Penta D6 350 Dph Link to post
Bitteliten Svart 7.September.2006 Del på Facebook Svart 7.September.2006 Kan nok få D4 også om du spør og det er rett fabrikk som installerer de - dvs en stor kunde Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 7.September.2006 Del på Facebook Svart 7.September.2006 Mnja. De som er produsert av Deutz er vel hvite i utgangspunktet. Sitér dette innlegget Link to post
Kildal Svart 7.September.2006 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.September.2006 Deutz ? trodde Volvo Penta produserte alle selv Sitér dette innlegget Riviera 925 Volvo Penta D6 350 Dph Link to post
rago63 Svart 7.September.2006 Del på Facebook Svart 7.September.2006 De bruker Deutz i den nye, minste lastebilserien opptil 320hk. All styringselektronikk er Volvo.... Sitér dette innlegget ....Every 4-stroke outboard engine is to be considered as a geriatric device..... -Unless it´s made in Japan and got at least 350 HP, of course.....or simply named SHO... Link to post
SveinHa Svart 7.September.2006 Del på Facebook Svart 7.September.2006 (redigert) Deutz ? trodde Volvo Penta produserte alle selvNåja, VP produserer noe selv også men opp gjennom årene er det MANGE forskjellige motorer som blir malt grønne og kalt VP. Min blåe Perkins f.eks. heter vel MD22 når den er grønnmalt... Redigert 7.September.2006 av SveinHa (see edit history) Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
Bitteliten Svart 7.September.2006 Del på Facebook Svart 7.September.2006 D3, D4 og D6 lages på VP fabrikk i Sverige og mange underleverandører holder til i Smålandstraktene Sitér dette innlegget Link to post
Larspo Svart 7.September.2006 Del på Facebook Svart 7.September.2006 Har det noen gang slått deg at den kan være albino? Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 8.September.2006 Del på Facebook Svart 8.September.2006 D3, D4 og D6 lages på VP fabrikk i Sverige Og hvilken fabrikk skulle det være? Skövdeverken? Det er jo en mannsalder siden VP laget marindieslene sine på Pentaverken. De har handlet inn motorer fra bl.a Perkins, Indenor, Marna og Albin. Jfr. forrige serie smådiesler som egentlig var en Perkins, som egentlig var enn japansk motor, som egentlig var en........ Jeg tror det er få, om ingen, leverandører av marindiesler som produserer hele spekteret selv. Som nevnt i tråden om kinesiske dieseler, Cummins B-serie, som egentlig var en engelsk motor som viste seg å være produsert i Kina. Og det er en kvalitetsmotor som tåler mye juling. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 8.September.2006 Del på Facebook Svart 8.September.2006 Volvo Penta’s Vara plant is the worlds only engine factory specialized in marine diesel engines. In this factory we produce the 3- and 4-litre diesel engines. Some 100 kilometres west of Shanghai lay this joint venture between AB Volvo Penta and Wuxi Da-Hao Power Company. The factory assembles diesel engines and gen pacs Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 8.September.2006 Del på Facebook Svart 8.September.2006 LarspoI går 21:43 Innlegg #10 Gruppe: Medlem Har det noen gang slått deg at den kan være albino? Tror heller at VP har gått fra å være grønn av misunnelse over kvaliteten hos Cummins og Cat, til å bli vettskremt hvit av at Yanmar har paret seg med BMW. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Mulligan Svart 8.September.2006 Del på Facebook Svart 8.September.2006 Yanmar har paret seg med BMW. Ikke nok med det. De lever i trigami med BMW, Toyota og Scania. Volvos gamle erkefiende. Ved nærmere ettersyn viser det seg at VP sine små marindiesler fremdeles er Perkins. De er iallefall helt identiske med Perkins 400-serie industrimotorer. Sitér dette innlegget Link to post
Nette Svart 8.September.2006 Del på Facebook Svart 8.September.2006 Ved nærmere ettersyn viser det seg at VP sine små marindiesler fremdeles er Perkins. De er iallefall helt identiske med Perkins 400-serie industrimotorer. Det sto " Made in England " på kartongen på den nye D2-75 motoren som jeg kjøpte i vinter. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 8.September.2006 Del på Facebook Svart 8.September.2006 Ved nærmere ettersyn viser det seg at VP sine små marindiesler fremdeles er Perkins. De er iallefall helt identiske med Perkins 400-serie industrimotorer.hva regner du da som små marinediesler? D3 er en Volvo konstruksjon. D4 og D6 hevder Volvo er egenutviklede. Sitér dette innlegget Link to post
Mulligan Svart 8.September.2006 Del på Facebook Svart 8.September.2006 Jeg mener selvsagt D1 og D2. Mulig det er ett sammentreff, men de er klin identiske med Perkins. Sitér dette innlegget Link to post
Nette Svart 8.September.2006 Del på Facebook Svart 8.September.2006 (redigert) Det stemmer at de faktiskt er identiske. Min D2-75 har samme borring, slaglengde , komp.forhold, dreiemoment, oljemengde på motor og 500 timers oljeskiftintervall som Perkings 404D-22TA. ( 66 HK ) Redigert 8.September.2006 av Nette (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
pete Svart 9.September.2006 Del på Facebook Svart 9.September.2006 etter å ha lest gjennom denne tråden får begrepet : same shit, new wrapping" en helt klar mening!!!! Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 9.September.2006 Del på Facebook Svart 9.September.2006 Ved nærmere ettersyn viser det seg at VP sine små marindiesler fremdeles er Perkins. De er iallefall helt identiske med Perkins 400-serie industrimotorer. Da Slagskibets nye jerngenoa stod på pallen sin hos Volvo pusheren så mener jeg at det stod i uthevete bokstaver Perkins lavt ned på høyre siden av blokka et sted. Dette er en TAMD 31L motor. Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 9.September.2006 Del på Facebook Svart 9.September.2006 Har en D2-55. På toppen av svinghjulshuset sitter dette merket: Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.