Jump to content

verktøy-trenger tips


Gunga Din

Recommended Posts

Hej på er!

 

Trenger lite tips om vad ni gør med eran 'verktygslåda' før att hålla rusten borta,

en del verktyg blir ju liggande veldi lenge mellan 'varven' !

(Spec. om man har en VP!   :confused:  )

Tænger o avbitare etc som fastner, tykker det er tråkigt att behøva børja med 5-56

eller att behøva torke av verktygen, før att dom ligger infettade, innan man kan børja med jobbet!

 

Har ni några bra tips?

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

tja - jeg sprayer en dash 5-56 /5-66 oppi verktøyet etter bruk / av og til ellers også.

etter min erfaring er dette det eneste som hjelper. Lukter litt, men bedre enn rustete verktøy.

 

NB- kan ikke finne bruksforskjell på 5-56 & 5-66 ( marinevarianten ). Er det bare prisen som er forskjellig ? Liker 5-56 langt bedre enn f.eks WD40. Vanesak ?? Tja......

 

 

 

Suzuki - som har tatt ned masta på lørdagen. "The end" nærmer seg for i år....

No boat needed..

Link to post
Share on other sites

Hej Mini o Suzuki!

 

Har verktygen så torrt jag kan, i salongen under 'loskojen' jæmte en varmeslang fra

Eberspræchern!  :nonod:

 

Igår 0830 togs Gunga Din på land, Stællning o presseningar på plass, nu skall

jag bare konservera motorn, tømme vannpumper etc........................

 

15 April går hun i igen..........nedrækningen har børjat................. :confused:

S/Y Gunga Din

Link to post
Share on other sites

Jeg gikk til innkjøp av en "verktøykasse" i ganske solid seilduk. Ser ut som en veske med en bråte lommer på. Oppi der har jeg alt fra loddebolt og Fluke'en til rørtang. Denne vesken lagres alltid i benken i salongen. Har aldri hatt problem med rust/korrosjon på redskapen.

Store Norske Kullseilingskompani.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...