Gunga Din Startet 6.Oktober.2003 Link til dette innlegget Startet 6.Oktober.2003 Hej på er! Trenger lite tips om vad ni gør med eran 'verktygslåda' før att hålla rusten borta, en del verktyg blir ju liggande veldi lenge mellan 'varven' ! (Spec. om man har en VP! ) Tænger o avbitare etc som fastner, tykker det er tråkigt att behøva børja med 5-56 eller att behøva torke av verktygen, før att dom ligger infettade, innan man kan børja med jobbet! Har ni några bra tips? Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Mini Svart 6.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2003 Hei Gunga Din, prøv å ha verktøyet et tørt sted i båten. Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 6.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2003 tja - jeg sprayer en dash 5-56 /5-66 oppi verktøyet etter bruk / av og til ellers også. etter min erfaring er dette det eneste som hjelper. Lukter litt, men bedre enn rustete verktøy. NB- kan ikke finne bruksforskjell på 5-56 & 5-66 ( marinevarianten ). Er det bare prisen som er forskjellig ? Liker 5-56 langt bedre enn f.eks WD40. Vanesak ?? Tja...... Suzuki - som har tatt ned masta på lørdagen. "The end" nærmer seg for i år.... Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Gunga Din Svart 6.Oktober.2003 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2003 Hej Mini o Suzuki! Har verktygen så torrt jag kan, i salongen under 'loskojen' jæmte en varmeslang fra Eberspræchern! Igår 0830 togs Gunga Din på land, Stællning o presseningar på plass, nu skall jag bare konservera motorn, tømme vannpumper etc........................ 15 April går hun i igen..........nedrækningen har børjat................. Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Krapyl Svart 6.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2003 Jeg gikk til innkjøp av en "verktøykasse" i ganske solid seilduk. Ser ut som en veske med en bråte lommer på. Oppi der har jeg alt fra loddebolt og Fluke'en til rørtang. Denne vesken lagres alltid i benken i salongen. Har aldri hatt problem med rust/korrosjon på redskapen. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Rolf Yks Svart 6.Oktober.2003 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2003 NB- kan ikke finne bruksforskjell på 5-56 & 5-66 ( marinevarianten ). Er det bare prisen som er forskjellig ? 5-56 og 6-66 har samme egenskaper. Forskjellen er at 6-66 er meir tjukktflytande, held lenger for marint bruk. Det er iallefall det som er meininga........ Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.