Jump to content

Er tohatsu noe å anbefale?

GameOver

Recommended Posts

Har hørt at tohasu motorer under 2000 modeler er ikke noe og anbefale? er denne bra? LINK

Jeg har en ca 13 år gammel tohatsu 5hk den dra på første draget med 2 år gammel tennplugg og jeg har ikke drevet med noe overhaling i det heletatt. men av nyere motorer er mecury best!!

• 2 uker senere...

Noen som har seriøse formeninger om Tohatsu 8/9.8 hk 4-taktere? Lurer på en slik til jolla. Hva må til for å oppjustere 8 hesteren til 9.8? Er det lurt å legge 2-3 tusenlapper på prisen å få en Honda?

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Tohatsu 9.8 hk er ikke det 6 hk`ern da? Vis du skal ha den på jolle du skal fiske med, da anbefaler jeg honda ! Honda er "best" på 4-taktere :smash: , UTROLIG stille gående.

Har hatt en honda 10 hk (2002), var på sjøen, det var pålansvinn, og bølger ( så det var litt "støy" rundt :P) hørt ikke at motoren var i gang, så jeg trodde den hadde gått til H*****E :P

...men den har en annen forgasser...
Det var en nyttig opplysning.

Tohatsu er vel rimelig fersk på 4-takt mens Honda har holdt på med det i en evighet (flere tiår). Lurer fælt på om det en Honda koster ekstra er penger ut av vinduet eller om jeg virkelig får nytte av de i form av mindre trøbbel på sikt...

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Såsant pengene er tilgjengelige - hadde eg nok valgt Honda. (Men har man ikke råd så har man ikke råd - det er dyrt å være fattig)

Men fasitsvaret vil du ikke få før om mange år.

Men husk på hva svigefar sier hver gang han skal starte Tohatsuen sin: "Fa*n at jeg ikke kjøpte Yamaha!"

Jeg har en 18hk Tohatsu og har hatt den tre sesonger uten noe som helst problem. Starter på første. Du finner ikke lettere motor med samme motorkraft og det var et viktig poeng for meg.

Litt røff gange på tomgang, en typisk to-takter, men brukbart lydnivå på marsjfart til to-takter å være. Har også brukt den en del til dorging uten problemer eller at den har gått sur.

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Det var en nyttig opplysning.

Tohatsu er vel rimelig fersk på 4-takt mens Honda har holdt på med det i en evighet (flere tiår). Lurer fælt på om det en Honda koster ekstra er penger ut av vinduet eller om jeg virkelig får nytte av de i form av mindre trøbbel på sikt...

-

Hvordan motor skal du ha ? 10 hk? 8 hk ?

Hvordan motor skal du ha ? 10 hk? 8 hk ?
Ikke mer enn 10 hk men 8 går greit også.

Vurderer en Tohatsu 18 HK 2-takt på min Askeladden 2210 (14)

Er det noen som kjenner til den kombinasjonen eller har andre erfaringer med Tohatsu sin 18 HK?

En 2210 passer best med 9.9 (gjerne oppskrudd til 15). Har kjørt en slik en del med 25, men overplante og var ekkel å kjøre til jeg fikk rattstyring og kunne sitte fremme og dermed få litt vekt i baugen.

Litt under tvil kunne jeg brukt en 18 hk - men perfekt til denne båten er en 2T 9,9 (og seff. helst yamaha)

Fant meg en 1995 modell 10 Hk Honda til 7.900.- på Finn. Syntes den var en smule dyr, spesielt tatt i betraktning overliggerene som er til salgs for tiden. Selger var dog svært uenig :sad:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...