c-marime tendy 11 Svart 16.September.2006 Link til dette innlegget Svart 16.September.2006 Har hørt at tohasu motorer under 2000 modeler er ikke noe og anbefale? er denne bra? LINK Jeg har en ca 13 år gammel tohatsu 5hk den dra på første draget med 2 år gammel tennplugg og jeg har ikke drevet med noe overhaling i det heletatt. men av nyere motorer er mecury best!! Sitér dette innlegget Link to post
bolla Svart 16.September.2006 Link til dette innlegget Svart 16.September.2006 har en 26 år gammel 3.5hk tohatsu mishandlet og brukt i saltvann byttet 1 impeller og 3 plugger..når impellern gikk fløyten ble den så varm at plasten i svinghylsa smeltet...men går flott ennå...ble også brukt til å flytte en 6m daycruiser m bånn gass i 6 timer... Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 26.September.2006 Link til dette innlegget Svart 26.September.2006 Noen som har seriøse formeninger om Tohatsu 8/9.8 hk 4-taktere? Lurer på en slik til jolla. Hva må til for å oppjustere 8 hesteren til 9.8? Er det lurt å legge 2-3 tusenlapper på prisen å få en Honda? Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
GameOver Svart 26.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.September.2006 (redigert) Kanskje :P Emm, kjører forbi kameraten min med med 2 i, han har mercury 10/15 hk ! :) Så vet ikke jeg ! Redigert 26.September.2006 av GameOver (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
GameOver Svart 26.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.September.2006 Tohatsu 9.8 hk er ikke det 6 hk`ern da? Vis du skal ha den på jolle du skal fiske med, da anbefaler jeg honda ! Honda er "best" på 4-taktere , UTROLIG stille gående. Har hatt en honda 10 hk (2002), var på sjøen, det var pålansvinn, og bølger ( så det var litt "støy" rundt :P) hørt ikke at motoren var i gang, så jeg trodde den hadde gått til H*****E :P Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 26.September.2006 Link til dette innlegget Svart 26.September.2006 9.8 hesteren er den samme som 6-8 hester-versjonene, men den har en annen forgasser og er således ikke bare å oppgradere til 9.8 - det koster visstnok en del med ny gasser. Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 26.September.2006 Link til dette innlegget Svart 26.September.2006 ...men den har en annen forgasser...Det var en nyttig opplysning. Tohatsu er vel rimelig fersk på 4-takt mens Honda har holdt på med det i en evighet (flere tiår). Lurer fælt på om det en Honda koster ekstra er penger ut av vinduet eller om jeg virkelig får nytte av de i form av mindre trøbbel på sikt... Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
o.b.lix Svart 26.September.2006 Link til dette innlegget Svart 26.September.2006 Såsant pengene er tilgjengelige - hadde eg nok valgt Honda. (Men har man ikke råd så har man ikke råd - det er dyrt å være fattig) Men fasitsvaret vil du ikke få før om mange år. Men husk på hva svigefar sier hver gang han skal starte Tohatsuen sin: "Fa*n at jeg ikke kjøpte Yamaha!" Sitér dette innlegget Link to post
Salingen Svart 26.September.2006 Link til dette innlegget Svart 26.September.2006 Vurderer en Tohatsu 18 HK 2-takt på min Askeladden 2210 (14) Er det noen som kjenner til den kombinasjonen eller har andre erfaringer med Tohatsu sin 18 HK? Sitér dette innlegget Link to post
Mouche Svart 26.September.2006 Link til dette innlegget Svart 26.September.2006 Jeg har en 18hk Tohatsu og har hatt den tre sesonger uten noe som helst problem. Starter på første. Du finner ikke lettere motor med samme motorkraft og det var et viktig poeng for meg. Litt røff gange på tomgang, en typisk to-takter, men brukbart lydnivå på marsjfart til to-takter å være. Har også brukt den en del til dorging uten problemer eller at den har gått sur. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Winrace12 Svart 26.September.2006 Link til dette innlegget Svart 26.September.2006 Dette må jo være sinnsykt rimelig for en NY honda 10 hk? 12990,-! link: http://www.finn.no/finn/boat/object?finnko...os=5&tot=78 Sitér dette innlegget Link to post
GameOver Svart 28.September.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.September.2006 Det var en nyttig opplysning. Tohatsu er vel rimelig fersk på 4-takt mens Honda har holdt på med det i en evighet (flere tiår). Lurer fælt på om det en Honda koster ekstra er penger ut av vinduet eller om jeg virkelig får nytte av de i form av mindre trøbbel på sikt... - Hvordan motor skal du ha ? 10 hk? 8 hk ? Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 28.September.2006 Link til dette innlegget Svart 28.September.2006 Hvordan motor skal du ha ? 10 hk? 8 hk ?Ikke mer enn 10 hk men 8 går greit også. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
o.b.lix Svart 28.September.2006 Link til dette innlegget Svart 28.September.2006 Vurderer en Tohatsu 18 HK 2-takt på min Askeladden 2210 (14)Er det noen som kjenner til den kombinasjonen eller har andre erfaringer med Tohatsu sin 18 HK? En 2210 passer best med 9.9 (gjerne oppskrudd til 15). Har kjørt en slik en del med 25, men overplante og var ekkel å kjøre til jeg fikk rattstyring og kunne sitte fremme og dermed få litt vekt i baugen. Litt under tvil kunne jeg brukt en 18 hk - men perfekt til denne båten er en 2T 9,9 (og seff. helst yamaha) Sitér dette innlegget Link to post
Marwin Svart 28.September.2006 Link til dette innlegget Svart 28.September.2006 O.T.: Litt mere japanesisk: Datsun fikk navnet på følgende måte (sies det): De fikk beskjed av en am. importør om å ha prototypen ferdig flere uker før antatt. Sjefsing. svarte: " Dat soon"? Derav navnet Sitér dette innlegget Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim. Link to post
GameOver Svart 1.Oktober.2006 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2006 Svein ! Kjøp deg en Honda ! 8 og 10 hk, er de samme, bare at 8 er en 10 som er trimmet ned til 8 :) Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 1.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2006 Fant meg en 1995 modell 10 Hk Honda til 7.900.- på Finn. Syntes den var en smule dyr, spesielt tatt i betraktning overliggerene som er til salgs for tiden. Selger var dog svært uenig Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning. Barnevaksiner Link to post
ok67 Svart 1.Oktober.2006 Link til dette innlegget Svart 1.Oktober.2006 (redigert) Da skal du huske på at "kunden har altid rett" Så om han ikke finner noe som vil betale så mye, så er prisen rett og slett for høy. Redigert 1.Oktober.2006 av ok67 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.