Jump to content

BP omtalt på Båtmagasinets forum

ptt

Recommended Posts

...Etter ein rask sjekk ser eg at av desse, er det LarsH som har vore lengst borte. Han har ikkje vore innlogga sidan 6.9. kl 21.59. Han kan vel ikkje ha funne på å dra på båttur? Utan å melde i frå??...

Ingen fare - Lars har sagt i fra i innlegg #13 i denne tråden :smiley:

Der skriver han (helt riktig, 6.9) bl.a.: "...Nå driver jeg og gjør klar for en langhelg med båten. Henter Trude på jobb i kveld. Så kjører vi til havnen, og alt etter vind og sjø, drar vi over fjorden på nattseilas, eller ligger over og starter imorgen tidlig. Vi kommer tilbake søndag eller mandag..."

Ellers enig med de her som mener at HCA sine innlegg på BM bør forbigås i stillhet - det er ellers så lett å la seg rive med ned til samme nivå (støtter dog Lasses høyst ryddige kartlegging av hva som konkret evt. skulle være rasistisk).

Ronald

• 2 måneder senere...
...med ett unntak:

Hvor er batdilla ?

Nå er ikke dette tråden å opplyse om det i, og faren for at dette blir en lykke-til-tråd er absolutt tilstede - noe tråden ikke var ment som, men jeg velger å svare i denne tråden da jeg ikke anser en dedikert tråd hensiktsmessig. Først og fremst grunnet at jeg har stukket snoken borti mange steder ifbm baatplassen og når så undertegnede så uteblir i 5 måneder, synes jeg at jeg skylder et svar på hvorfor og det var i denne tråden det ble bragt på bane. Først: Hvis noen har synspunkter eller innspill, - ta gjerne det på IM eller helst mobil, så sparer vi forumet for OT innlegg

Grunnen til mitt fravær er at jeg gikk på en repetisjon av et problem jeg slet med for noen år siden: Et ganske saftig angstproblem kombinert med depresjon. Det artet seg slik at i aktuelle situasjoner så slo alle sanser til og man opplever samme følelse som like før det smeller ifbm en bilkrasj. Forskjellen er at man opplever denne følelsen mer eller mindre hele tiden. Til og med sammen med de nærmeste. Og da er skansene få. Jeg unner mine "fiender" mye, men dette er det siste jeg unner noen. Jeg har nå vært sykemeldt i 5 måneder, går til dagbehandling kombinert med diverse mer eller mindre suspekte piller. Regner med at det går bra denne gangen også. Ønsker meg så mye at dette er siste gangen. En konsekvens av sykdommen har vært at jeg har ikke maktet å nærme meg en PC. De mest elementære gjøremål har vært nok mange dager. Men ikke noe er så ille at det ikke er godt for noe. Er man skikkelig nede - kan det gå bare en vei - oppover. Så jeg fikser Dillebu etter beste evne og ser framover. Til slutt vil jeg sende en takk til de som har etterlyst meg og er det flere som sliter med angst eller depresjon og ikke vet hva de skal gjøre med det, ikke nøl med å ta kontakt, jeg skal gjøre det jeg kan for å hjelpe en båtvenn ut av nøden. Mobil: 936 122 18

MVH

Batdilla

Hei.

Velkommen tilbake fra en "veteran" til en annen. Du har vært savnet Dilla! :flag:

Og til dere andre som kanskje ikke vet det, forumet ble startet 24/8 -02 og Batdilla ble medlem allerede 18/9 samme år, som nummer 26! (vel, jeg slo ham med 2 dager som medlem nr. 12 :wink: )

Lars H. smoky2.gif

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

I forhold til helsesituasjonen din Batdilla var det et svært omfattende innlegg du skrev.

Antar at det har tatt litt tid å skrive innlegget.

Det er sikkert flere som ønsker å sende deg en IM - leser du i så fall disse?

Videre er det allerede flere som har støttet deg på denne tråden - leser du dette?

Det går greit å svare med røyk-signaler.

Grunnen til at jeg skriver dette er at det i hovedsak er slik at de store støttespillerne våre først og fremst er :

- familiemedlemmer

- venner og bekjente

- arbeidskollegaer

mens helsearbeiderne kommer i annen rekke - simpelthen fordi de ikke overkommer alt.

Slik jeg etter hvet kjenner Båtplassen er det ikke tvil om at diskusjonene kan gå både heftige og ramsalte,

men det fremkommer også mange eksempler på at det er omfattende trøst og støtte å få fra medlemmene om sorgen er stor og tung.

Jeg tror dette er noe av det sentrale ved å være medlem her på BP at man får støtte når behovet er til stede.

Forventer å høre fra Batdilla i fremtiden,

- alternativet er ikke ønskverdig.

Helt enig roaldbj

Det synes jeg var godt skrevet...

God bedring Dilla (sender IM)

Båthistorie:2015-dd 1987 Master 820 m BMW D636 180 hk.  2016-dd 1985 GH 15 lux m 1996 Suzuki 55. 2010-2016 1984 Flipper 470S m 1996 Suzuki 55 og 1996 Johnson 35. 2009-2015 1981 Scand Classic 25 m Sabb Status Marine 42 hk. 2005-2010: 1982 With 2000 CC Dromedille m 2005 Yamaha 130, 1989 Yamaha 140 og 1983 Yamaha 75. 2001-2005 1991 Flipper Flash m 1989 Yamaha 140, 1986 Yamaha 175 og 1987 Suzuki 115. 1999-2004 1978 Selco 16 Selstar m 1984 Evinrude 60, 1998 - 2001 1987 Finnsport 420R med 1991 Mercury 50, 1995-1998 1975 Skibsplast 14 m 1980 Suzuki 50 og 1967 Mercury 50. 1985 - 1995 1985 Askeladden 9 m 1986 Suzuki 9,9 og 1967 Johnson 5.

Burde vi ikke bare la denne tråden ligge frem til emne i tråden igjen er aktuelt, og alle som vil bør da kontakte Batdilla via nevnte kanaler?

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Hei batdilla !

Fint å høre at du er på bedringens vei. Håper ikke jeg presset deg til å "stå frem". Jeg må innrømme at jeg ble både overrasket og nysgjerrig når jeg oppdaget at en av baatplassens grunnpilarer hadde forsvunnet så brått. Jeg var jo redd du hadde "gått på en vegg" i en eller annen betydning. Lykke til !

Gerhard

Først vil jeg takke for all støtten jeg har mottatt, både her i tråden, via IM og via SMS. Det varmer mye i en tid hvor tanken på de nærmeste og båt (Selvsagt...) er av få ting som gjør at det føles verdt å stå opp.

I forhold til helsesituasjonen din Batdilla var det et svært omfattende innlegg du skrev.

Antar at det har tatt litt tid å skrive innlegget.

Brukte nok litt tid ja. Men henvendelsene i innboksen min var såpass mange at jeg følte forumet fortjente å få litt informasjon om ståa.

Det er sikkert flere som ønsker å sende deg en IM - leser du i så fall disse?

Ja, hver eneste en. Det tok lang tid før jeg nærmet meg en PC, men det er mitt håp at jeg skal logge meg inn oftere i tiden framover. Om ikke hver dag, så ihvertfall litt oftere enn hver 5. måned, som har vært praksis de siste 5 månedene. :wink:

Videre er det allerede flere som har støttet deg på denne tråden - leser du dette?

Jeg antydet i mitt forrige innlegg at vi kanskje ikke skulle dra tråden altfor langt utenfor det den var tenkt som, men spørsmålene er såpass direkte at jeg føler de må besvares i forumet. Men jeg føler meg ikke så viktig at vi trenger en egen tråd om status... :smiley: Ja, følger med i denne tråden.

...men det fremkommer også mange eksempler på at det er omfattende trøst og støtte å få fra medlemmene om sorgen er stor og tung. Jeg tror dette er noe av det sentrale ved å være medlem her på BP at man får støtte når behovet er til stede.

Det har du så absolutt rett i. Det er på mange måter en utvidet familie vi her snakker om. Det er liksom ikke måte på støtte og vilje til å hjelpe i enkelte situasjoner. Og det varmer i en situasjon hvor man kanskje er i tvil skuta i det hele tatt kommer til å forlate havna flere ganger. Viljen til å hjelpe og dugnadsånden i forumet er enestående. Takk skal dere ha alle som stiller opp i alle situasjonene som har vært og kommer til å bli.

Forventer å høre fra Batdilla i fremtiden,

Kommer nok igjen sterkt og tydelig, om enn om noe tid. Ulempen ved å gå sykemeldt er at, ved siden av å få gjort mye båtrelatert arbeide, rekker man også å pønske ut mange nye prosjekter... Listen over artige prosjekter har vokst seg ganske lang. Jeg føler selv at min rolle som kulissearbeider kanskje er utspilt. Baatplassen har rett og slett vokst seg for stor i forhold til hva jeg har evne til å bidra med av fritid. Desto større respekt for spesielt Andreas, Ingar og Lasse som ufortrødent fortsetter i samme stil og måker ned time etter time av egen fritid for at vi andre skal ha et sted og boltre oss. Samme respekt for alle de som deltar som moderatorer for de ulike fora, Skibsraadet og alle andre som bidrar med innlegg hver eneste dag. Min rolle heretter ser jeg for meg som frilansjournalist som rapporterer resultat av ulike mer eller mindre bra funderte prosjekter, samt evig masekråke om ulike spørsmål ifbm 37'n. Men nå lurer jeg på om jeg rett og slett skal finne fram "Göta Kanal 1" eller "Att Angöra En Brygga". Bra angstfordrivere for ei innlandskrabbe som er strandet 550moh med en båt som ikke er klar på mange år ennå.

Jeg føler selv at min rolle som kulissearbeider kanskje er utspilt. Baatplassen har rett og slett vokst seg for stor i forhold til hva jeg har evne til å bidra med av fritid.

Du trenger ikke bidra, Båtdilla. Forumet går av seg selv, mye av de samme problemene oppatt og oppatt. Ellers var det hyggelig å høre fra deg, men leit at du sliter. Å pusle med en fritidsbåt har vel ikke annen mening enn å få være for seg selv å få litt ro. Det er greit å være utpå med folk ombord, men de beste stundene har man for selv når man "mekker" ombord i havn.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...